در راهنمایی خرید پشم سنگ، عایق پتویی برای عایقکاری حرارتی با دمای بالا توصیه می شود زیرا دارای تحمل حرارتی تا 700 درجه می باشد. این عایق که به توری های گالوانیزه دوخته می شود، در بازار بنام ایزوبلانکت یا پشم سنگ توری دار نیز شناخته شده است.

عایق لحافی پشم سنگ با استفاده از روکش های فویل یا کاغذ کرافت تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل وزن سبک، می توان از آن ها در سقف های کاذب استفاده نمود.

یکی از بهترین محصولات پشم سنگ عایق های پشم سنگ تخته ای می باشد. عایق پشم سنگ تخته ای از پشم سنگ و رزین با استفاده از روش های پرس تولید شده و دارای کاربرد های بسیار بیشتری از استفاده های حرارتی در صنایع می باشد. پانل پشم سنگ را می توان در دیواره های ساختمان مسکونی، استودیو های صدا برداری و سینما استفاده کرد. یکی از مهم ترین دلایل معرفی و کاربرد این محصول در راهنمایی خرید پشم سنگ، کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب آن بعنوان پشم سنگ مناسب استدیوهای ضبط صدا و موسیقی می باشد.

نوع دیگر پشم سنگ، پشم سنگ لوله های پیش ساخته است که دارای برش عرضی است و همین امر سبب شده نصب راحتی داشته باشند. برای انتقال سیالات در کارخانه های صنعتی و ساختمان ها برای فصول گرم و سرد سال از عایق لوله ای پشم سنگ توصیه می شود. ایزوپایپ برای عایق کاری صوتی و ضد حریق در اگزوز خودرو ها نیز کاربرد هایی را دارا می باشد.

برای خرید پشم سنگ و انتخاب دانسیته پشم سنگ و ضخامت آن از یک متخصصین فروش ما سوال کنید.

در واقع محصولات پشم سنگ با دانسیته و ضخامت های متنوع در شکل های زیر تهیه و تولید می شوند:

معرفی پشم سنگ

پشم سنگ (Rock Wool) جزو خانواده عايق‌هاي حرارتي متشكل از الياف معدني به قطر 4 الی 9 میکرون و طول 5 تا 85 میلیمتر است به همين دليل به آن Mineral Wool نیز گفته مي‌شود. ماده اوليه اصلي براي توليد اين عايق، سنگ بازالت، از گروه سنگ‌هاي آذرين بازمانده فعاليت‌هاي آتشفشاني می باشد.

ساختار الیافی پشم سنگ، خواص آکوستیک و جذب صوت بسیار خوبی برای این نوع عایق فراهم می آورد. همچنین مقاومت دمایی بسیار بالا و عدم اشتعال پذیری و انتشار دود، این نوع عایق ها را در زمره عایق های ضد آتش قرار می دهد. به این ترتیب پشم سنگ بهترین نوع عایق حرارتی، صوتی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و … محسوب می شود.

خرید انواع پشم سنگ

بررسی خواص پشم سنگ 

خواص و ویژگی‌های عایق پشم سنگ سبب شده این عایق در صنایع مختلف کاربرد زیادی داشته باشه و مزایای بسیاری داشته باشد که عبارتند از:

عایق حرارتی: پشم سنگ به دلیل خواص فیزیکی خود، در محدوده دمایی ۳۰- تا ۷۵۰+ درجه سانتی‌گراد به خوبی کار می‌کند و نقطه ذوب آن ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد است. این ویژگی‌ها سبب می‌شود از عایق پشم سنگ در صنایع مختلف و به عنوان عایق حرارتی استفاده شود.

عایق صوتی: پشم سنگ سبب کاهش انتقال صدا می‌شود و آلودگی صوتی را کاهش می‌دهد.

عایق رطوبتی: پشم سنگ علاوه بر اینکه ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی دارد، در مقابل رطوبت هم عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

مقاوم در برابر آتش: پشم سنگ به دلیل ویژگی‌ها و خواصی که دارد، یکی از انواع عایق نسوز به شمار می‌رود. علاوه بر این، پشم سنگ به شعله‌ور شدن و پخش آتش کمک نمی‌کند. این ویژگی سبب می‌شود که در صورت بروز آتش سوزی، تا رسیدن ماموران آتش نشانی، آتش به کل اجزای ساختمان پخش نشود.

سازگار با محیط زیست: پشم سنگ به طور کلی طبیعت دوست به شمار می‌رود. این عایق با سایر مواد به کار رفته در ساختمان‌ها و سازه‌ها سازگاری دارد و مشکلی برای اجزای مختلف سازه به وجود نمی‌آورد.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی، قارچ و باکتری: عایق پشم سنگ عایقی استریل به شمار می‌رود و بستر مناسبی برای رشد قارچ و کپک و باکتری فراهم نمی‌کند. علاوه بر این، عایق پشم سنگ در مقابل مواد شیمیایی، اشعه فرابنفش و … مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

دوام بالا: اگر عایقی طول عمر پایین داشته باشد، استفاده از آن مقرون به صرفه نیست. زیرا تعویض یا ترمیم عایق کاری هزینه‌بر و پردردسر است. علاوه بر این، در بعضی موارد امکان ترمیم یا تعویض وجود نخواهد داشت. عایق پشم سنگ یکی از پر دوام‌ترین عایق‌های موجود در بازار به شمار می‌رود و طول عمر بالایی دارد.

دیگر خواص و مزیت‌های عایق پشم سنگ : نصب آسان، هزینه مناسب، قابل ترمیم و بازسازی، ضریب انتقال حرارت بسیار پایین و R-value مناسب، تحمل حرارتی بالا و غیر سمی بودن میباشد.