پشم سنگ فله ای (ایزوترم) خام از سنگ های بازالت و به صورت الیاف نازک بدست می آید. این نوع محصول مستقیم از خط تولید گرفته می شود.

پشم سنگ فله ای شکل هندسی و یا ظاهر منظمی ندارند، در نتیجه به صورت فله ای و یا کیلویی تولید و فروخته میشوند.

پشم سنگ های فله ای به پشم سنگ های خام معروف هستند که به صورت دستی و فله ای بین دیوار ها، داخل فضای بسته و…. قرار می گیرند که چگالی مختلف و متفاوت دارد.

پشم سنگ خارون عرضه کننده پشم سنگ فله ای به تمام نقاط کشور میباشد.

کاربردهای پشم سنگ فله ای

پشم سنگ فله ای خام ( Rock wool ) : چون به صورت مستقیم از خط تولید گرفته می شود و هیچ عمل پیوندی در آن صورت نمی گیرد پشم سنگ فله ای نامیده می شود.

پشم سنگ فله ای را می توان به عنوان عایق حرارتی صوتی برای عایق کاری بین دو جداره دیوارهای ساختمانی، جدار دود کش ها، منبع اگزوز اتومبیل ها و دستگاه های صنعتی و برای پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم به کار برد.

ویژگی پشم سنگ فله ای

از جمله ویژگی مهم پشم سنگ فله ای این است که این عایق پشمی، عایق حرارتی و صوتی است و کاربرد آن در صنعت نفت، ساختمان، گاز و پتروشیمی و… میباشد.

نصب این عایق خام فله ای بسیار ساده و ابتدایی است، حمل و نقل آن ساده، و دارای مقاومت شیمیایی بسیار خوبی است.

مهم ترین ویژگی های این محصول مقاوم بودن در برابر آتش، عایق صوت و حرارت، شکل پذیری و پایداری شیمیایی آن است.

در واقع از ویژگی های پشم سنگ فله ای میتوان موارد زیر را بیان کرد:

  • ضریب هدایت پایین
  • جاذب صوتی مناسب
  • میزان کلر بسیار پایین
  • مقاومت در درجه حرارت بالا
  • نصب ساده و قیمت مناسب
  • غیر سمی و سازگار با محیط زیست
  • غیر قابل اشتعال و عدم انتشار گاز های سمی
  • داراری ph پایین  و عدم ایجاد خوردگی

پشم سنگ فله ای

نحوه تولید پشم سنگ فله ای

پشم سنگ های فله ای، پشم سنگ های کیلویی هستند که برای تولید آنها از سنگ بازالت استفاده می شود. در حقیقت برای تولید این ماده باید مراحل مختلفی مانند استخراج، ذوب، تولید فیبر و…. را طی کرد. این مراحل عبارتند از:

استخراج سنگ: اولین مرحله در تولید پشم سنگ های فله ای استخراج سنگ بازالت است که در این مرحله باید سنگ مورد نظر برای تولید پشم سنگ را تامین کرد. سنگ های بازالت نوعی سنگ آذرین هستند که برای تامین این نوع سنگ باید سراغ کوه های آذرین رفت.

تهیه مواد مذاب: مرحله دوم مربوط به ذوب سنگ ها است. در این مرحله سنگ های مورد نظر را باید حرارت داد تا به خوبی ذوب شوند، برای این کار به کوره های خاصی احتیاج است که با درجه حرارت بالا سنگ های بازالت را ذوب میکنند. برای تهیه مواد مذاب باید سنگ ها را داخل این کوره ها قرار داد و منتظر شد تا سنگ ها ذوب شوند.

تهیه رشته های بلند فیبر: در مرحله سوم نوبت به تولید و تهیه رشته های فیبر می رسد. برای تهیه آن ها باید از دستگاه های مناسبی استفاده کرد. مکانیسم این نوع دستگاه ها شبیه به دستگاه های پشمک سازی است. در واقع آن ها مواد مذاب را تحت فشار بسیار قوی از یک قسمت عبور می دهند تا سنگ های ذوب شده به رشته های پرزدار تبدیل شوند.

سرد کردن و خنک کردن رشته های گداخته: در مرحله آخر باید برای سرد کردن رشته های گداخته و یا فیبر های تولید شده اقدام کرد. در این روش از کوره های خنک کننده منحصر به فرد استفاده می شود. در حقیقت رشته ها و ای فیبر های تولید شده به کوره های سرد کن منتقل می شوند و سپس با درجه حرارت مخصوص برای خنک کردن آن ها اقدام می شود.

برای سفارش پشم سنگ فله ای از طریق سایت پشم سنگ خارون و یا شماره های درج شده در صفحه اقدام نمایید.