پشم سنگ یک عایق صوتی و حرارتی است که از ذوب سنگ بازالت به دست می آید وانواع مختلف وهمچنین کاربردهای متفاوتی دارد.

در واقع هر جا که نیاز باشد حرارت یا صوت کنترل شوند و یا از انتقال آنها جلوگیری شود می توان از عایق  پشم سنگ استفاده کرد. ولی بسته به محیط و نوع دستگاه یا محیطی که نیاز به عایق دارد از انواع مختلف پشم سنگ استفاده میشود.

پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی ساختمان

عایق حرارتی پشم سنگ برای بهبود تنظیم دما از طریق نصب در دیوارها، کف، سقف و سایر فضاها طراحی شده است.

این عایق حرارتی باعث بهبود کیفیت زندگی، تنظیم بهتر دما میشود و از گرم یا سرد شدن دفاتر و منازل یا سایر فضاها جلوگیری می کند که به میزان زیادی راحتی روزمره افرادی که در آنجا زندگی می کنند و کار می کنند کمک میکند.

همچنین عایق بندی با کیفیت می تواند بازده انرژی ساختمان شما را افزایش داده و هزینه های گرمایش و سرمایش را برای اپراتورها و ساکنان کاهش دهد.

عایق پشم سنگ در برابر آتش ایمنی دارد و غیر قابل احتراق است و می تواند در دمای بالای 1000 درجه سانتیگراد در صورت آتش سوزی مقاومت کند. همچنین باعث بهبود ایمنی در برابر آتش سوزی  ساختمان های بلند و تاریخی می شود.

پشم سنگ عایق صوتی ساختمان

یکی از ویژگی های مهم پشم سنگ، عایق صوتی بودن آن است که باعث می شود محیط ساختمان عایق کاری شده با پشم سنگ محیطی آرام باشد و سروصدای بیرون به درون آن وارد نشود.
در یک خانه معمولی صداهای بلند که سطح آن ها از DB35 بیشتر باشد می تواند در فهم گفتگو مشکل ایجاد کند و صدای با سطح DB30 می تواند خواب را به هم بزند. صدای اتومبیل ها، موتورها، قطار و … موجب آلودگی صوتی می شوند و باعث بوجود آمدن استرس صوتی می شوند. با عایق کاری صوتی ساختمان با استفاده از عایق صوتی حرارتی پشم سنگ می توان از ورود و خارج شدن صوت جلوگیری کرد.
عایق پشم سنگ در جذب و کاهش صدا بازده بالایی دارد و به همین خاطر از آن برای جلوگیری از آلودگی صوتی در سالن های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا و … استفاده می شود.
که با طراحی و نصب مناسب عایق های صوتی پشم سنگ و همچنین قرار دادن فضای مناسب در پشت آن ها می توان ضریب جذب عایق صوتی پشم سنگ را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

پشم سنگ

نحوه استفاده از پشم سنگ در ساختمان برای عایق کاری

نصب عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ بسیار آسان است که در انواع مختلف پشم سنگ پتویی، پشم سنگ تخته ای و پشم سنگ لحافی، پشم سنگ لوله ای تولید می شود تا استفاده از آن ها را آسان تر کند البته برای پر کردن فواصل بین عایق های پشم سنگ و درزها می توان از پشم سنگ فله ای استفاده کرد.

 برای عایقکاری ساختمان با پشم سنگ به مراحل زیر نیاز است:

1- اندازه گیری ابعاد محل عایق کاری و محاسبه ضخامت مورد نیاز که در عایق کاری صوتی و حرارتی شکل های پیچیده هندسی باید چند اندازه گیری انجام شود تا اندازه دقیق عایق به دست آید.

2- علامت گذاری پشم سنگ: باید اندازه مورد نظر را روی پشم سنگ علامت گذاری کرد تا از دقیق بودن برش و فیت شدن عایق پشم سنگ در مکان مورد نظر اطمینان پیدا کنید. چون اگر حتی مقدار کمی از قسمت مورد نظر با عایق پشم سنگ پوشانده نشود، راندمان عایق کاری به شدت کم میشود و در این قسمت کوچک باعث ایجاد پل حرارتی و صوتی و انتقال گرما یا صوت می شود.

3- برش پشم سنگ: موقع برش زدن پشم سنگ از ماسک استفاده کنید تا گرد و غبار حاصل از برش پشم سنگ وارد ریه شما نشود.

4- نصب عایق پشم سنگ: بعد از برش زدن پشم سنگ، آن را نصب کنید. اگر عایق پشم سنگ در مکان مورد نظر فیت نباشد میشود آنرا با میخ محکم کرد و در صورتی که بین تکه های عایق فاصله ای وجود دارد میشود از عایق پشم سنگ فله ای استفاده کرد.

5- پایان عایق کاری: در صورتی که عایق روی دیوار نصب شده باشد باید یک تیغه جلوی عایق پشم سنگ کشید که عایق مخفی شود و بعد از آن دکوراسیون انجام شود.

مجموعه پشم سنگ خارون آماده عرضه انواع عایق پشم سنگ با بهترین کیفیت از نجف آباد اصفهان به تمام نقاط کشور به صورت عمده نیز می باشد. لطفا جهت سفارش پشم سنگ از طریق سایت اقدام نمائید و یا اگر سوالی دارید از طریق شماره های مندرج در صفحه با متخصصین ما در تماس باشید.