نفوذ کم طوبت در پشم سنگ مشکل اساسی ایجاد نمیکند حتی میتوان بعد از خشک شدن آنرا مجددا استفاده کرد اما در صورتی که رطوبت طولانی مدت جذب شود باعث میشود پشم سنگ دیگر خواص خود را نداشته باشد.

برای مقابله با نفوذ آب در پشم سنگ را هایی وجود  دارد از جمله اینکه: 1.  از روکش های فویل آلومنیم یک طرفه یا دو طرف استفاده کنیم (یک طرف فویل یا دو طرف فویل)

2. راه حل کاربردی و مناسب و مقرون به صرفه تر برای جلوگیری از نفوذ و جذب رطوبت در پشم سنگ : پس از نصب پشم سنگ در سقف و جداره های داخلی و خارجی دیوار بر روی پشم سنگ یک لایه نایلون قرار دهید به صورتی که با نایلون پوشیده شود.

در نتیجه با وجود این راه حل ها از تمام جهات استفاده از پشم سنگ مناسب است و رطوبت در پشم سنگ به سادگی برطرف میشود.

انواع پشم سنگ

عایق پشم سنگ دارای انواع مختلفی تولید میشود از جمله:

پشم سنگ رولی

پشم سنگ رولی در عرض استاندار 1.2 متر و طول 10 متر در ضخامت 3 سانت تا 8 سانت تولید می شود البته تنها ضخامت 5 سانت یا 2 اینچ به صورت معمول تولید می شود و ضخامت های دیگر برحسب سفارش مشتری به مقدار زیاد قابل تولید است. دانسیته پشم سنگ روکش دار از 25 کیلوگرم بر مترمکعب الی 60 کیلوگرم بر مترمکعب قابل تغییر است.

پشم سنگ تخته ای

پشم سنگ پانلی در عرض استاندارد 0.6 متر و طول 1.2 متر در دانسیته 50 کیلوگرم بر مترمکعب الی 150 کیلوگرم بر مترمکعب عرضه می شود. ضخامت پشم سنگ تخته ای از 3 سانت الی 10 سانت موجود می باشد که البته ضخامت های 3 سانت و 5 سانت بیشترین استفاده را برای عایق کاری دارند.

پشم سنگ تخته ای در انواع فویلدار و بدون فویل مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پرمصرف ترین پشم سنگ ها برای عایق کاری صوتی و عایق کاری حرارتی دیوار های ساختمان است.

و…

مشخصات انواع عایق پشم سنگ از جمله ضخامت آنها به شرح زیر است:

نوع عایق پشم سنگ ضخامت (میلی‌متر) دانسیته (کیلوگرم بر متر مکعب) طول (میلی‌متر) عرض (میلی‌متر)
پشم سنگ تخته‌ای 40 تا 60 120، 150 و 180 1000 630
پشم سنگ لحافی 50 تا 80 40 و 60 1200 600
پشم سنگ پتویی 40 تا 100 80 و 100 3000 910
پشم سنگ لوله‌ای 30 تا 80 130 1000 18 تا 350
پشم سنگ فله‌ای 40 تا 100 80 و 100 1000 630

 

 

 

 

 

اهمیت استفاده از عایق رطوبتی

عایق رطوبتی یک نیاز اساسی در ساخت است. ساختمانهای مدرن و پیشرفته ضدآب هستند و از غشاها و پوششهای رطوبتی برای ایزولاسیون و محافظت از ساختار سازه استفاده میکنند. با این حال، هرساله تعداد زیادی از ساختمانهای مسکونی و تجاری خسارت و مشکلاتی را گزارش میکنند که ممکن است به دلیل انجام عایق رطوبتی نادرست در ساختمانها بوجود آمده باشد. اگر نفوذ آب را به موقع متوقف نکنید، آسیب جدی به ساختمان وارد میکند. عمر مفید سازه به پایداری آن بستگی دارد و این دقیقا همان چیزی است که بر نفوذ آب تأثیر میگذارد. بنابراین، ایزولاسیون و عایق رطوبتی ساختمان بسیار مهم است و در چند وقت اخیر بیشتر به آن توجه شده است.

مقررات ساختمان در خصوص ایزولاسیون، عایق رطوبتی و ضدآب بودن مطابق با آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های نظام مهندسی ساختمان هر کشور یکی از الزامات مهم در بسیاری از اصول ساخت و ساز ساختمان است. مهندسین مشاور، پیمانکاران ساختمان و عایق رطوبتی برای اطمینان از نحوه استفاده مناسب و بر اساس نوع کاربری و ساختار سازه از این مقررات پیروی می‌کنند.

پیشگیری از خطر برای هر ساختمانی، داشتن راه حلهای ایزولاسیون و آببندی مناسب برای محافظت از ساختمان است. اگر عایق رطوبتی ضعیف انجام شود، میتواند سلامتی انسان را به خطر انداخته و منجر به آسیب رساندن به اموال و اشیا باارزش گردد. بنابراین از هزینه‌های غیرضروری در زمانهای آتی جلوگیری کنید. سرمایه گذاری در اقدامات پیشگیرانه ریسک نسبت به پرداخت هزینه‌های تعمیرات خسارت علاقلانه‌تر است.

خرید پشم سنگ عایق رطوبت

هر ساختمانی برای محافظت در برابر صدمات ناشی از نفوذ آب نیاز به نگهداری منظم دارد، تعمیر ساختمان آسیب دیده بدلیل نفوذ آب میتواند بسیار گران باشد، علی الخصوص ساختمانهای بتنی مسلح که در معرض خوردگی هستند.

رطوبت اجزای اصلی سازه، تاسیسات و سفت کاری ساختمان را فرسوده میکند و به مرور آنها را از بین می‌برد. رطوبت و نم باعث زنگ زدگی فلزات می‌شود. باعث ظهور حشرات و قارچها در ساختمان میشود. همچنین باعث طبله شدن گچ روی دیوار می‌شود. رطوبت و آب همچنین مصالح ساختمان متخلخل مانند آجر وسنگ را هم به مرور بر اثر یخ زدگی خرد می‌کند. بنابراین هر قسمتی از ساختمان که در معرض رطوبت قرار می‌گیرد را باید به نحوی پوشش داد که رطوبت به آن قسمت نفوذ نکند. برای همین است که از عایق رطوبتی برای جلوگیری از این موارد استفاده می شود.

مرکز خرید عایق رطوبتی

شرکت پشم سنگ خارون با بیش از شش سال تجربه در تولید و ارائه محصولات عایق رطوبتی پشم سنگ و کسب تجربه در استفاده از پشم سنگ رطوبتی آماده ارائه این عایق به شما مشتریان عزیز است که میتوانید از طریق شماره های درج شده در صفحه سایت با مشاوران فروش ما در تماس بوده و مشاوره رایگان در زمینه انتخاب عایق پشم سنگ مناسب استفاده خود را دریافت نمایید.