یکی از مهم‌ترین عایق‌های پشم سنگ عایق‌های پشم سنگ ضد رطوبت است. معمولاً این نوع پوشش‌ها به علت ساختار ویژه‌ای که از الیاف های طبیعی به دست آورده‌اند در محل‌هایی که نفوذ رطوبت و بخار زیاد باشد از بخش‌های مختلف سازه محافظت می‌کنند.

برای تهیه این نوع عایق‌های رطوبتی لازم است تا نوعی سنگ را به اندازه 1600 درجه سانتی‌گراد گرما داده و به شکل ماده‌ای مذاب درآورند. بعد از آن باید این مواد ذوب شده را در برابر جریان هوا و بخار قرار دهید تا بتوانید الیاف ظریفی با کمترین قطر به دست آورید. معمولاً الیاف نهایی را فیبر معدنی می‌نامند که عمدتاً هیچ تفاوتی با سایر پشم های سنگ ندارد. ولی تفاوت آشکاری که در ساختار یک عایق پشم سنگ ضد رطوبت و سایر نمونه‌های دیگر وجود دارد وجود رزین و آلومینیوم در مرحله آخر است.

معمولاً در کارخانجات تولیدی، پشم سنگ به دست آمده را حلاجی کرده و به آن رزین و آلومینیوم اضافه می‌کنند. سپس تا دمای 350 درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شوند.

مجموعه پشم سنگ خارون عرضه کننده انواع پشم سنگ لحافی و انواع دیگر پشم سنگ ها به شما مشتریان عزیز است. لطفاً جهت ثبت سفارش و مشاوره با شماره های درج شده در صفحه تماس حاصل فرمایید.

انواع عایق رطوبتی

عایق‌های رطوبتی ساختمان به مواد ضد آب مقاوم و با دوام گفته می‌شود که در قسمت‌های مشخصی از ساختمان باید نصب شوند. عایق‌های رطوبتی در برابر نفوذ رطوبت، مقاومت خوبی دارند، بنابراین در مکان‌هایی که با این احتمال مواجه هستند به کار می‌روند.

نصب عایق رطوبتی حدود یک درصد از کل هزینه‌های ساخت و ساز یک ساختمان را تشکیل می‌‌دهد. این محصول در مکان هایی مانند؛ آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه و … استفاده می شود.

همچنین برای تزئین گلدان ها و قطعات سفالی ،منبع آب، انواع استخر، آب بندی و محافظت درب های چوبی، چسباندن سنگ های لق، آب بندی و بند کشی درز کاشی ها، سقف های ایرانیتی و شیروانی با رنگ آمیزی مختلف نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

عایق رطوبتی بسته به نوع کاربرد و فضای مورد استفاده انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • عایق پلیمری
  • عایق  پیش ساخته
  • عایق  استخر
  • عایق مایع
  • عایق  نانو
  • ایزوگام
  • عایق قیر و گونی
  • پشم سنگ

اصولاً پشم سنگ ضد رطوبت دارای ساختار بیولوژیکی مخصوصی است. بنابراین مانع از رشد قارچ و سایر آفت‌ها خواهد شد. پس از نفوذ انگل‌ها و حشرات به سازه جلوگیری خواهد کرد. از آنجایی که بی ضررترین الیاف در ساختار پشم سنگ ضد رطوبت به کار می‌رود در نتیجه کمترین آلایندگی را برای محیط زیست دارد.

مهم‌ترین ویژگی این نوع پشم سنگ های ضد آب، دوام بالای آن‌ها می‌باشد. پس در طولانی مدت دچار فرسایش و یا خوردگی نخواهند شد. پس بیشتر در مکان‌هایی به کار می‌روند که امکان تخریب طبیعی وجود دارد. پشم سنگ های ضد رطوبت هیچ صدمه‌ای به پوست انسان وارد نمی‌کند. تنها ممکن است در هنگام نصب، گرد ریزی وارد دستگاه تنفسی شود. پس بهتر است در حین نصب پشم سنگ های ضد رطوبت حتماً نکات ایمنی را رعایت کنید.

خرید پشم سنگ

ویژگی‌های پشم سنگ رطوبتی 

پشم سنگ ضد رطوبت بر اساس مورد استفاده، مکان قرارگیری و نیاز کاربران، انواع مختلفی دارد. از انواع آن می‌توان به پشم سنگ ضد رطوبت با روکش آلومینیوم، پشم سنگ ضد رطوبت با روکش آلومینیوم مسطح، پشم سنگ ضد رطوبت با روکش کرافت و پشم سنگ ضد رطوبت با روکش پرداخته پیش‌ساخت اشاره کرد.

پشم سنگ ضد رطوبت از ویژگی‌ها و مزایای زیادی برخوردار است که این ویژگی‌ها قیمت نسبتاً بالای آن را کاملا به صرفه می‌سازد. از ویژگی‌های آن می‌توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت بیولوژیکی: پشم سنگ ضد رطوبت به علت ساختار ظریفی که دارد محیط مناسبی برای رشد قارچ، باکتری و آفت نیست و به طور طبیعی استریل است. این الیاف در برابر نفوذ انواع انگل‌ها و حشرات نیز مقاوم است.
  • کم خطر برای محیط زیست: نسبت به دیگر انواع الیاف، پشم سنگ بی ضررترین نوع الیاف محسوب شده و کم‌ترین میزان تولید آلاینده را در بر می‌گیرد. این خاصیت به علت مواد خام سازنده طبیعی و سازگاری بالای آن با محیط زیست است.
  • دوام بالا: الیاف پشم سنگ دوام بالایی را از خود نشان داده و در طول مدت استفاده از آن مورد تخریب و یا فرسایش قرار نمی‌گیرد به طوری که ممکن است درصورتی در محیط‌هایی که تخریب به صورت طبیعی انجام می‌گیرد، نصب گردد تا تخریب دیگر اجزاء مجاور دوام خود را حفظ کند.
  • الیافی ایمن: پشم سنگ ضد رطوبت آسیب خاصی به پوست انسان نمی‌رساند و باعث ایجاد حساسیت و یا سوزش نمی‌گردد. گرچه، ممکن است گردهای ریزی از آن هنگام نصب ساطع گشته و وارد دستگاه تنفسی گردد؛ که این اتفاق موجب آسیب به ریه‌ها می‌شود. پس بهتر است در هنگام نصب از ایمنی کافی اطمینان حاصل گردد.