در بازسازی مدارس نیاز است محیطی فراهم شود که کارایی گرمایی و آکوستیک مناسب داشته باشد تا آسایش حرارتی و صوتی فراهم شود و محیطی مناسب برای یادگیری دانش آموزان فراهم شود.

میتوان برای رسیدن به سقفی با عملکرد حرارتی بالا و عملکرد صوتی مطابق با استانداردهای موجود از دو لایه عایق پشم سنگ تخته ای استفاده کرد. یک لایه عایق تخته ای سخت به مساحت 600 متر مربع و ضخامت 150 میلیمتر و لایه روی پشم سنگ تخته ای سخت با مساحت 600 متر مربع و ضخامت 105 بر روی سقف مسطح قرار داده شود.
عایق تخته ای سخت با داشتن ضخامت بالا و ثبات ابعادی نیازهای لازم را برای عایق کاری سقف دارا می باشد. با داشتن عملکرد حرارتی بالا، عایق صوت بودن و ویژگی ضد حریق بودنش، برای کاربردهای چند منظوره مناسب می باشند.
این عایق، کنترل سطح صدای عالی دارد و برای استفاده با سایر سیستم های سقف های مسطح مناسب می باشد.
پشم سنگ به عنوان یک لایه صدا خفه کن عالی عمل می کند که در کنترل سطح صدا و صداهای سالن ورزش و موسیقی کمک فراوان می کند. همچنین سطح مطلوبی از عملکرد حرارتی ایجاد می کنند و مقاومت عالی در برابر حریق دارند که سطح محافظت بالایی در برابر آتش فراهم می کنند.

دلیل اهمیت عایق بندی مدارس

یک محیط آموزشی باید از نظر انتقال حرارت، انتقال صوت، رطوبت زدایی و ایمنی در برابر آتش سوزی عایق بندی گردد. در واقع، ساختمان مدرسه نباید با مشکل آلودگی صوتی روبه رو باشد. همچنین، دانش آموزان در هر فصل سال باید از نظر گرما و سرما در امان باشند. گاهی نیز ممکن است به دلیل وجود تجهیزات غیر استاندارد گرمایشی، امکان آتش سوزی در محیط مدرسه وجود داشته باشد؛ بنابراین، عایق بندی ضد حریق محیط مدرسه نیز اهمیت دارد. در هر حال، ساختمان یک مدرسه باید از همه جهات بررسی و عایق بندی شود. در غیر این صورت، نمی توان ادعا کرد که آن محیط برای تحصیل دانش آموزان مناسب و ایمن باشد.

اصلی ترین گام برای عایق بندی مدارس، استفاده از بهترین عایق با کامل ترین ویژگی های عایق بندی است. عایق پشم سنگ بهترین عایق با این مشخصات است که می توان در عایق بندی برای باز سازی مدارس در نظر گرفت. در اصل ،

خرید پشم سنگ برای بازسازی مدارس

انواع عایق بندی مدارس با پشم سنگ ( ضد حریق، صوتی، حرارتی، ضد رطوبت )

عایق پشم سنگ در دماهای بسیار بالا تولید شده و نقطه ذوب بالایی دارد، بنابراین، مقاومت فوق العاده ای در برابر آتش از خود نشان می دهد. همچنین، در صورت رسیدن آتش به پشم سنگ، امکان تولید دود های سمی یا بخارهای آسیب زا وجود ندارد. از این رو، در عایق بندی برای مدارس می توان از عایق پشم سنگ استفاده کرده و محیطی امن برای دانش آموزان ایجاد نمود.

برای خرید پشم سنگ لحافی کلیک کنید

عایق بندی صوتی مدارس با پشم سنگ: در فرایند عایق بندی برای بازسازی و یا ساخت مدارس، توجه به ایجاد یک محیط آرام برای یادگیری دانش آموزان بسیار مهم است. عایق بندی صوتی با پشم سنگ به پیشگیری از انعکاس و انتقال صدا در محیط کمک خواهد کرد. در واقع، در عایق بندی برای بازسازی مدارس می توان با پوشاندن دیوارهای داخلی، خارجی، سقف، کف و پشت بام از انتقال سر و صدای خارجی به داخل محیط جلوگیری کرد.

عایق بندی حرارتی مدارس با پشم سنگ: استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در فصل های گرم و سرد سال امری لازم و ضروری است. این مساله در محیط های آموزشی و مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا تعادل دمایی محیط نقش مهمی در افزایش تمرکز و بهبود یادگیری افراد خواهد داشت. از سوی دیگر، هر چه انتقال حرارت بین محیط داخلی و خارجی ساختمان کمتر باشد، مصرف انرژی کمتر خواهد شد. در نتیجه هزینه های مصرف انرژی نیز به شدت کاهش می یابد.

عایق بندی ضدرطوبت مدارس با پشم سنگ: عایق پشم سنگ بافتی مستحکم دارد که به کمک روغن یا رزین در برابر نفوذ رطوبت مقاوم خواهد شد. به همین دلیل، پشم سنگ از دیوارها و سقف در برابر نفوذ رطوبت و آب محافظت خواهد کرد.

عایق پشم سنگ در دماهای بالا تولید می شود. به همین دلیل، عملاً نوعی محیط استریل است که امکان رشد هیچ گونه کپک، قارچ و یا میکروب در آن وجود ندارد. در نتیجه استفاده از پشم سنگ در عایق بندی برای بازسازی مدارس به طول عمر هر چه بیشتر ساختمان کمک خواهد کرد.