پشم سنگ تخته ای نام های مختلفی دارد و در بازار به فنو پانل، عایق تخته ای، عایق تخت و عایق پشم سنگ فنو پنلی نیز معروف است. فنو پانل  یا عایق تخته ای از بازالت مرغوب تهیه می شود. بقایای به جای مانده از فوران آتش فشان را سنگ بازالت می گویند. سنگ بازالت را در کوره های مخصوصی ذوب می کنند و به الیاف پشم سنگ تبدیل می شود. الیاف پشم سنگ را بعد از جمع آوری به محصول مورد نظر تبدیل می کنند که یکی از این محصولات فنوپانل می باشد.

انواع فنوپانل: 1- پشم سنگ تخته ای بدونه روکش. 2- پشم سنگ تخته ای با روکش کاغذ کرافت. 3- پشم سنگ تخته ای با روکش آلومینیوم ساده. 4- پشم سنگ تخته ای با روکش آلومینیوم مسلح می باشد.

صنایع مختلف با توجه به قابلیت های فراوان پشم سنگ تخته ای و کیفیت محصولات از مشتریان این عایق هستند. بیشترین میزان سفارش از این محصول مربوط به نوع روکش دار آن می باشد که در شرایط خاص برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و نم و باران می باشد.

این عایق‌ صوتی اکوستیک و حرارت بالا در عایق بندی ساختمان‌ها ( کف، دیوارها، سقف‌ها )، دیوارهای پارتیشن بندی کردن مراکز تامین بخار، تجهیزات تهویه سرد و گرم، کشتی‌ها، فرودگاه‌‌‌ها، مترو، استودیوهای صدابرداری برای اکوستیک صدا و سالن‌های کنفرانس، صنایع فولاد، نفت و گاز، پالایشگاه، نیروگاه، پتروشیمی، صنایع غذایی و گلخانه‌های هیدروپونیک (بستر کشت بدون خاک گلخانه های مدرن) بکار می رود.

جهت اطلاع از قیمت روز عایق حرارتی فنو پانل و عایق حرارتی پشم سنگ تخته ای و همچنین جهت خرید پشم سنگ تخته ای با قیمت مناسب با شماره های درج شده در صفحه وب تماس بگیرید.

فنوپانل پشم سنگ تخته‌ا‌ی چیست؟

عایق تخته ای پشم سنگ کاربردی ترین محصول از محصولات پشم سنگ می باشد زیرا زمینه فعالیت آن بسیار گسترده است و تقریباً در همه صنایع استفاده از آن باعث بهبود کیفیت و راندمان می شود.

پشم سنگ تخته ای

برای تولید این محصول پس از ذوب سنگ بازالت در کوره و خروج آن بلافاصله با کمک دمنده های بسیار قوی وارد دستگاه الیاف ساز می شود. در همین حین رزین مخصوص با ترکیبات خاص که عمده آن رزین فنولیک و آب می باشد به ذوب های در حال پاشش اضافه می گردد. در انتهای دستگاه الیاف ساز ما شاهد الیاف پشم سنگ که کمی تر هستند می باشیم. به این اصطلاحاً پشم سنگ رزین دار می گویند. اضافه کردن رزین به الیاف پشم سنگ باعث چسبندگی بین الیاف می شود و کار قالب گیری را در حقیقت راحت می کند.

پس از این مرحله پشم سنگ های رزین خورده بنا به سفارش مشتری با تعیین چگالی و ضخامت مورد نظر وارد دستگاه پخت می شود. به عنوان مثال اگر بخواهیم پشم سنگ تخته ای با ضخامت 50 میلیمتر و چگالی 80 کیلوگرم بر متر مکعب تولید کنیم برای هر متر مربع 4 کیلوگرم پشم خام رزین دار مورد نیاز می باشد. از آنجا که پشم سنگ رزین دار حاوی آب می باشد و پس از وارد شدن به دستگاه پخت آب خود را از دست می دهد لذا معمولاً 10% بیش از وزن محاسباتی پشم اضافه می شود. به طور مثال برای تولید 1متر مربع پشم سنگ تخته ای ضخامت 50 میلیمتر  مقدار 4.4 گیلوگرم پشم در نظر گرفته می شود.

خرید پشم سنگ تخته ای

انواع کاربردهای پشم سنگ تخته‌ای

عایق پشم سنگ تخته ای یکی از انواع مختلف پشم سنگ از جمله: پشم سنگ لوله ای، پشم سنگ پتوئی، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ فله ای است. هر کدام از انواع عایق پشم سنگ کاربردهای فراوانی دارند که پشم سنگ نوپانل یا تخته ای از پرکاربرترین آنهاست.

در عایق کاری حرارتی دیوار با سازه، عایق تخته ای بر روی سازه فلزی نصب می گردد. یکی از مزیت های این روش این است که امکان عبور تجهیزات تاسیساتی به راحتی میسر می شود و دیگر مشکل ناشاقول بودن ایجاد نمی شود. عایق پانلی که برای این روش استفاده می شود بیشتر یک طرف آلومینیوم و یا دو طرف آلومینیوم است. اگر سازه فلزی از داخل آن عبور کند به عنوان پل حرارتی عمل کرده و باعث اتلاف حرارت می شود.
در یک ساختمان دیوارهای داخلی به عنوان دیوارهای جدا کننده می باشند. سطح این دیوارها را می توان برای بهبود عایق کاری صوتی و حرارتی (جهت صرفه جویی در مصرف انرژی) با پشم سنگ تخته ای عایق کاری کرد.

در عایق کاری کف و سقف ساختمان این عایق مقاومت خوبی در برابر بارهای وارده شده دارد، همچنین به دلیل عایق صوتی بودنش مانع خوبی در برابر صدای راه رفتن و دویدن افراد در طبقات بالایی می باشد، به همین دلیل از آن در عایق کاری سقف و کف ساختمان بسیار استفاده می شود. در ساندویج پنل ها نیز به عنوان هسته ساندویج پنل استفاده میشود.