عایق کاری با پشم سنگ، استفاده بهینه از انرژی را در تمام قسمت های ساختمان مانند پشت بام و دیوارها را ضمانت می می کند. هم چنین پشم سنگ برای عایق کاری لوله ها و دیگ های بخار و مخازن آب گرم به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها، تاسیسات صنعتی، نیروگاه ها، کشتی ها، دکل های نفتی و… بسیار مناسب است. عایق کاری هم برای آب و هوا سرد و هم گرم مناسب است.

دیوارها و سقف مستقیماً در معرض محیط بیرون و تابش خورشید هستند. بنابراین طبیعی است که در تابستان و زمستان با عبور دادن انرژی از محیط خارج به داخل و بالعکس باعث اتلاف انرژی می‌شوند. به همین دلیل است که در فصل گرما و سرما ناگزیر بیشتر از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌شود.

بنابراین با عایق کردن دیوارها می‌توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد. برای عایق خارجی ساختمان روش‌های مختلفی وجود دارد. با شناخت این روش‌ها می‌توان راهکاری را برگزید که در بهینه‌سازی مصرف بیشترین فایده را داشته باشد.

عایق‌ خارجی ساختمان به‌طور کلی یک لایه عایق حرارتی دارد و نماهای رایجی از جنس سنگ، گچ و آجر هم روی آن قرار می‌گیرد.

عایق خارجی ساختمان با استفاده از سازه برای عایق‌های حرارتی معدنی‌ مثل پشم سنگ تخته‌ای انعطاف‌پذیر، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ پتویی مناسب است که انعطاف‌پذیری بالایی دارند. با توجه به خاصیت انعطاف‌پذیری عایق‌های حرارتی نمی‌شود نما را مستقیم روی آن قرار داد. یک قاب فلزی یا یک قاب چوبی لازم است تا عایق حرارتی در سازه قرار بگیرد و نما روی سازه کار شود.

پشم سنگ خارون انواع پشم سنگ با کیفیت را عرضه میکند.

عایق کاری چیست؟

عایق کاری فرآیندی است که از انتشار گرما، صدا یا الکتریسیته جلوگیری می کند، در واقع عایقبندی یک مانع مقاوم در برابر حرارت است که از مهاجرت انرژی حرارتی به داخل و خارج از خانه جلوگیری می کند.

اساساً، عایق پشم سنگ ماده ای است که برای پر کردن فضاها مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله شکاف های کوچک و مکان های صعب العبور پشت دیوارها، بالای سقف و غیره،

برای کاهش جریان گرما با انعکاس و یا جذب استفاده می شود. عایق پشم سنگ پتوئی نیز برای کاهش آلودگی صوتی مفید است. عایقکاری مصرف انرژی را پایین آورده و گرمایش و سرمایش مطلوبی را امکان پذیر می کند.

پشم سنگ

انواع عایق کاری ساختمان

برای عایق کاری ساختمان و دیوارهای آن روش‌های مختلفی وجود دارد که رایج‌ترین شیوه‌های عایق کاری ساختمان و دیوارها در ادامه معرفی و بررسی شده است:

عایق کاری به همراه سازه: از این شیوۀ عایق کاری معمولاً برای عایق‌های معدنی که میزان انعطاف زیادی دارند استفاده می‌شود. این عایق‌ها صلب نیستند و به همین دلیل امکان نصب مستقیم آنها روی عایق وجود ندارد. در عایق کاری سازه دیوارها را به وسیلۀ پروفیل‌های فلزی یا چوبی قاب بندی می‌کنند و عایق‌های حرارتی را در فضای میانی این قاب بندی‌ها قرار می‌‌دهند.

عایق کاری بدون سازه: از این شیوه برای عایق کاری گروه‌های پلیمری که صلبیت کافی داشته باشند استفاده می‌شود. این لایه‌ها انعطاف پذیر نیستند و بنابراین لایۀ نهایی آنها به صورت مستقیم قابل نصب بر روی عایق است. در این صورت هیچ نیازی به قاب بندی دیوار و نصب سازه نیست.

عایق کاری به وسیلۀ مصالح عایق: در این شیوه برای عایق کاری ساختمان برای اجزای دیوار باربر از بلوک‌هایی استفاده می‌شود که مقاومت حرارتی بالایی دارند. در این صورت خود دیوارها به میزان کافی عایق خواهند بود و نیازی به نصب عایق مجدد بر روی آنها نیست.

عایق کاری با استفاده از شیوه‌های جدید: در چند دهۀ اخیر پیشرفت‌های زیادی در دنیا در زمینۀ تکنولوژی‌های ساخت خانه‌های پیش ساخته و سریع اتفاق افتاده است. این خانه‌ها علاوه بر اینکه در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن ساخته می‌شوند، عایق کاری مناسبی نیز دارند.

تاثیر استفاده از پشم سنگ در عایق کاری ساختمان

همانطور که در بالا نیز بیان شد استفاده از عایق پشم سنگ در ساختمان نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف گرما در فصل زمستان و خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل تابستان دارد. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ منابع انرژی برای استفاده آیندگان به پاکی محیط زیست نیز کمک می شود.

عامل مهم در انتخاب عایق پشم سنگ، میزان مقاومت حرارتی آن است. هر قدر مقاومت حرارتی بالاتر باشد، عایق گرمای کمتری را از خود عبور می دهد و صرفه جویی بیشتری را به همراه دارد. پس به جای مقایسه ضخامت عایق ها، بهتر است مقاومت حرارتی آنها با هم مقایسه شود. عایق های مختلف با مقاومتهای حرارتی برابر، از نظر صرفه جویی در میزان انرژی یکسان هستند و تنها اختلاف آنها در قیمت و محل استفاده است. کف و سقف ساختمانهای موجود را می توان به راحتی و با استفاده از فناوری های جدید عایقکاری کرد. در صورت وجود فضا، دیوارهای خارجی را نیز می توان عایق نمود.

پشم سنگ خارون انواع پشم سنگ را خدمت شما عزیزان از طریق سایت و شماره مندرج در صفحه عرضه میدارد.