برای عایق کف ساختمان از عایق های متنوعی استفاده میشود که میتوان به عایق حرارتی پشم سنگ اشاره کرد. عایق کف ساختمان باید ویژگی های خاصی داشته باشد از جمله تحمل فشار و عایق صوتی و عایق حرارتی با مقاومت حرارتی بالا.

پشم سنگ برای عایق بندی لوله ها و مخازن به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی سیال مورد استفاده قرار میگیرد. پشم معدنی ماده متخلخلی است که هوا را به دام می اندازد و آن را به یکی از بهترین مواد عایق تبدیل می کند. ساختار متخلخل و الاستیک پشم نیز سر و صدا را جذب می کند. این عایق باعث آتش سوزی و پخش شعله های آتش نمی شود.

شرکت پشم سنگ خارون انواع پشم سنگ را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به صورت عمده و جزئی در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. لطفاً جهت سفارش این محصولات از طریق سایت و یا شماره درج شده در صفحه اقدام نمائید، با مشاوران فروش ما در تماس بوده و سوالات خود را بیان کنید.

این شرکت سفارشات شما را در اسرع وقت در هر شهری که هستید ارسال مینماید.

پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ (به انگلیسی: Rockwool) عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی با تحمل دمای ۷۵۰+ درجه سانتیگراد و نقطه ذوب ۱۳۰۰ و نیز تحمل برودتی آن ۳۰- درجه سانتیگراد است، پشم سنگ و سرباره دارای ظریب انتقال حرارتی بسیار کم بوده و قدرت عایقی آن ۳۳ برابر دیوار بتونی و ۲۲ برابر دیوار آجری است.

پشم سنگ و سرباره در انواع ایزوترم (پشم خام فله)، ایزو بلانکت (پتویی)، ایزو پایپ (لوله‌ای)، فنوپانل (تخته‌ای فشرده) و فنوفلت (لحافی) تولید می‌شود و کاربردهای مختلفی دارد، از جمله صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی، صنایع غذایی، ساختمان و تأسیسات و حتی گلخانه‌های هیدروپونیک(بستر کشت بدون خاک).

برای کاهش هزینه های بالای انرژی، استفاده از عایق‌های حرارتی در هنگام بنا کردن ساختمانها ضروری می‌باشد. البته استفاده از این عایق ممکن است تا حدودی هزینه ساخت و قیمت تمام شده را بالا برد.

عایق حرارتی پشم سنگ (Rock Wool) متشکل از الیاف معدنی است به همین دلیل گاهی به آن Mineral Wool هم گفته می‌شود. مواد تشکیل دهندهٔ اولیه تولید این عایق، سنگ بازالت است. پشم سنگ عملکرد خوبی نیز به عنوان عایق رطوبتی دارا می‌باشد. این نوع عایق می‌تواند مقدار زیادی رطوبت را در خود جمع کند و مانع از نم دادن دیوارها و سقف شود.

از ویژگی‌های مهم عایق پشم سنگ، مقاومت در برابر آتش می‌باشد. عایق حرارتی پشم سنگ نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته می‌شود چون آتش‌گیر نیست و شعله‌ور نمی‌شود. هنگام بروز حریق  سازه های فلزی (جذب حرارت زیاد و داغ شدن)، مقاومت مکانیکی خود را از دست داده و کل سازه فرو می‌ریزد؛ بنابراین از عایق پشم سنگ برای عایق کاری سازه‌های فلزی استفاده می‌گردد (ستون‌ها و تیرهای ساختمان را با پشم سنگ با روش‌های مناسب عایق کاری می‌کنند) و حتی تا ده ساعت در صورت تداوم حریق برای سازه هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

پشم سنگ برای کف

فواید پشم سنگ برای کف ساختمان

پشم سنگ برای کف ساختمان، یک پوشش عایق است که مهم ترین اصل برای ساخت و ساز کارآمد انرژی در ساختمان ها به حداقل رساندن تلفات گرما است. عایق کاری کف یک راه ساده و موثر برای گرم نگه داشتن خانه و کاهش هزینه های انرژی است. علاوه بر پوشش عایق، باید یک لایه هوابند نیز وجود داشته باشد. زیرا اکثر مواد عایق هوا بند نیستند.

عایق پشم سنگ با ارائه مقاومت عالی در برابر آتش و عملکرد صوتی که حاوی ترکیبات آلی است، با چرخاندن یا کشیدن مواد معدنی مذاب، شیشه، سرباره صنعتی و سنگ تا زمانی که به مواد فیبری تبدیل شود، ایجاد می‌شود.

پشم سنگ هوا را به دام می اندازد و خواص حرارتی استثنایی ایجاد می کند که میزان انرژی مصرف شده توسط ساختمان را کاهش می دهد. چه کفپوش چوبی معلق داشته باشید و چه کف بتنی، بهبود عایق کاری می تواند باعث صرفه جویی زیادی شود

قبل از نصب پشم سنگ برای کف ساختمان مطمئن شوید، که هر گونه آسیب ناشی از رطوبت، پوسیدگی یا آلودگی تعمیر شده است.

پشم سنگ تخته ای یا رول های عایق پشم سنگ را می توان بین تیرچه های کفپوش نصب کرد. اگر کف شما بالای یک زیرزمین است که گرم نشده است، باید عایق را به خوبی بین تیرچه ها قرار دهید و در صورت لزوم با توری در جای خود محکم کنید. سپس گچ تخته باید به سقف زیرزمین ثابت شود تا مقاومت در برابر آتش ایجاد شود.

با عایق کاری طبقه همکف می توانید شکاف های بین طبقات و تخته های دامن را برای کاهش فشار آب ببندید.

شما مشتریان عزیز می توانید از پشتیبانی و راهنمایی شرکت پشم سنگ خارون برای کمک نصب عایق توسط متخصصان این شرکت بوسیله شماره تماس مجموعه کمک بگیرید و جهت ثبت سفارش خود اقدام نمائید.