پشم سنگ تخته ای یا پشم سنگ پانلی به دلیل کارآیی بالا در عایق حرارتی و صوتی از عایق های پرطرفدار است که می توان ارزان ترین قیمت پشم سنگ تخت ای در بازار را از طریق جستجو در سایت های پشم سنگ یافت.

فنوپانل ، بردهای پشم سنگ

عایق پشم سنگ تخته ای که در بازار به نام های پشم سنگ پانلی ، فنوپانل  ،عایق تخته ای و بردهای پشم سنگ شناخته می شود در عایق کاری صوتی و حرارتی کارآیی بالایی دارد.

در بیشتر عایق کاری ها برای پشم سنگ عایق صوتی حرارتی ، با توجه به شکل هندسی محل عایق و دمای آن از پشم سنگ تخته ای استفاده می شود.

بردهای پشم سنگ تخته ای از پشم سنگ فله ای رزین دار شده به شکل پشم سنگ لحافی رزین دار در دستگاه های پخت به شکل تخته های سخت و نیمه سخت تهیه می شوند.

لحاف های رزین دار در دستگاه های پخت در دمای 350 درجه قرار گرفته و پس از پرس توسط غلطک ها به شکل تخته در ابعاد مناسب برش می شوند.

ابعاد پشم سنگ در اندازه های 1.20 در 60 سانتی متر برش داده می شود که بنابر سفارش مشتری قابل برنامه ریزی می باشد که البته در قیمت پشم سنگ تخته ای تاثیر گذار است.

این محصول پشم سنگ را می توان با روکش و بدون روکش نیز سفارش داد.سفارش پشم سنگ تخته ای با روکش فویل آلومینیوم یا کاغذ کرافت نیز انجام می شود.

در کاتالوگ پشم سنگ تولیدکنندگان ، تنوع دانسیته پشم سنگ تخته ای بیشتر از سایر محصولات پشم سنگ است که همین نشان از پرطرفدار بودن این عایق است.

وزن مخصوص پشم سنگ تخته ای

در لیست قیمت انواع پشم سنگ برای پشم سنگ تخته ای می توان چندین صفحه قیمت پشم سنگ تخته ای مشاهده نمود.

دلیل این تنوع در وزن مخصوص پشم سنگ که همان دانسیته یا چگالی و ضخامت پشم سنگ می باشد .

دانسیته پشم سنگ میزان پشم سنگ فله ای استفاده شده بر حسب کیلوگرم در یک متر مکعب می باشد که تراکم و قدرت فشردگی الیاف را نشان می دهد.

دانسیته پشم سنگ تخته ای در کارخانه تولید پشم سنگ از 80 تا 500 کیلوگرم بر متر مکعب قابل برنامه ریزی است اما بالطبع با افزایش دانسیته قیمت پشم سنگ تخته ای افزایش خواهد یافت.

بیشترین دانسیته مورد استفاده برای پشم سنگ عایق صوتی ، وزن 120 ،100 و پشم سنگ دانسیته 140 می باشد. که در همین دانسیته می توان از عایق حرارتی نیز بهره مند شد.

روش نصب پشم سنگ در دانسیته های مختلف هیچ تفاتی ندارد و از جمله مزایای پشم سنگ سادگی نصب و اجرای عایق کاری با این محصول است.

قیمت پشم سنگ تخته ای در بازار

یکی از قسمت های مهم خرید پشم سنگ ، قیمت آن است که برای مصرف کننده و خریدار پشم سنگ می تواند بصرفه و ارزان تر از بقیه عایق ها باشد.

این محصول در بین عایق های حرارتی و صوتی از قیمت مناسبتری برخوردار است اما چرا نوسان قیمت وجود دارد؟

در پاراگراف قبلی توضیح دادیم که هر چه دانسیته پشم سنگ و ضخامت ان افزایش یابد قیمت پشم سنگ تخته ای یا هر محصول دیگری از پشم سنگ نیز افزایش خواهد یافت.

بعنوان مثال قیمت پشم سنگ تخته ای دانسیته 80 ضخامت 5 سانتی متر با قیمت پشم سنگ تخته ای دانسیته 100 در همان ضخامت متفاوت است زیرا این دو دانسیته پشم سنگ با اختلاف یک کیلوگرم پشم سنگ خام تولید می شوند.

الیته تنها دانسیته وضخامت بار تاثیر گذار در قیمت پشم سنگ تخته ای و سایر محصولات مانند پشم سنگ لوله ای ، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ پتویی نیستند.

ابعاد پشم سنگ ، روکش استفاده شده ، کیفیت تولید ، تجهیزات قدیمی یا تجهیزات جدید و … نیز در قیمت پشم سنگ هر برند پشم سنگ موثر هستند.

اما راه ساده برای دریافت قیمت که در سایت پشم سنگ وجود دارد صفحه تماس با ما است که شما می توانید با یک تلفن علاوه بر مشاوره رایگان خرید پشم سنگ ، از قیمت نیز مطلع شوید.

در این راستا با خرید عمده پشم سنگ ، خریدار می تواند از فروش عمده پشم سنگ و تخفیف های آن در قیمت پشم سنگ تخته ای و سایر محصولات بهره مند گردد.

بردهای پشم سنگ در کجا بیشتر استفاده می شود؟

امروزه با روش خرید و فروش اینترنتی پشم سنگ ، کاربرد این عایق بصورتی است که افراد برای  آرامش بیشتر چه در حذف آلودگی صوتی و چه در کاهش هزینه های قبوض از پشم سنگ استفاده می کنند.

قیمت پشم سنگ تخته ای در مصارف خانگی شاید بچشم آید اما با توجه به عمر مفید این عایق حرارتی و صوتی در دراز مدت با بهینه سازی مصرف انرژی بیشتر جبران می شود.

بنابراین بخش عمده مصرف پشم سنگ تخته ای می تواند در عایقکاری بخش های مختلف ساختمان و صنعت ساختمان سازی باشد.

در شهرهای بزرگ با وجود متروهای شهری در زیر زمین و صدا های آن استفاده از پشم سنگ تخته ای برای عایق صوتی و حرارتی بسیار پرکاربرد است.

صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی از انواع پشم سنگ از جمله پانل های این عایق برای کاهش مصرف انرژی و حذف آلودگی های صوتی در خطوط تولید خود استفاده و قیمت پشم سنگ تخته ای برای این کار ناچیز خواهد بود.

در صنعت خودرو سازی ، هواپیماسازی، کشتی سازی نیز از عایق پشم سنگ تخته ای استفاده می گردد.