انرژی مصرف شده در خانه‌ها، ادارات، مراکز تجاری و صنعتی بسیار هزینه بر است. در چند سال اخیر تمرکز روی بهینه‌سازی  مصرف انرژی در ساختمان و به دست آوردن راهکاری برای آن است و به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف مهندسی و نظارت بر ساخت ساختمان‌ها به شمار میرود. با استفاده از عایق‌های خارجی می‌توان در ساختمان‌ها مصرف انرژی را کنترل کرد و آن را به حداقل میزان کاهش داد.

سقف و دیوارهای جانبی بیشتر از سایر قسمت‌های خانه باعث هدررفتن انرژی میشوند زیرا دیوارها و سقف مستقیما در معرض محیط بیرون و تابش خورشید می‌باشند.
در فصل گرما و سرما مصرف وسایل گرمایشی و سرمایشی زیاد می‌شود. این مساله موجب تولید گازهای گلخانه‌ای شده و به محیط زیست آسیب می‌زند.

عایق حرارتی معدنی همچون پشم سنگ تخته‌ای انعطاف پذیر، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ پتویی که انعطاف پذیری بالایی دارد یکی از بهترین روش ها برای عایق کاری ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی است.

مجموعه پشم سگ خارون انواع پشم سنگ با بهترین کیفیت و برای مصارف و مکانهای گوناگون را از طریق سایت و یا شماره درج شده در صفحه سایت خدمت شما مشتریان عزیز ارائه میکند.

بهینه سازی مصرف انرژی چیست؟

یکی از دغدغه های امروزی ما کمبود ذخایر انرژی در کره ی زمین است. به همین دلیل تا کنون روشهای مختلفی به منظور کاهش و بهینه سازی در مصرف انرژی مورد استفاده قرار گرفته است. ساختمانها یکی از بزرگترین منابع اتلاف انرژ ی محسوب می شوند که در صورت تداوم مصرف بیش از حد انرژی علاوه بر دامن زدن به مسئله بحران انرژی در جهان، سبب تشدید آلودگی محیط زیست نیز می شوند.

بخش ساختمان در هر کشور بیش از یک سوم انرژی مصرفی کشور را به خود اختصاص میدهد. استفاده منطقی از انرژی، در رئوس اصلی کار کشورهای فاقد انرژی فسیلی قرار گرفته و آنها را واداشته که در یکی از مراکز اصلی مصرف انرژی، یعنی ساختمان های مسکونی، مسئله بهینه کردن مصرف انرژی را جدی بگیرند.

بدین ترتیب این مسئله مطرح شد و چندین سال است که کشورهایی مانند آلمان، سوئد، ایتالیا، انگلیس و … قوانین خاصی در امر ساختمان سازی و بکار بردن عایق های حرارتی، بهبود روش گرمایش و سرمایش و ساختار کلی ساختمان برای بهینه کردن مصرف انرژی در آن تدوین کرده اند.
در این راستا تدوین و اجرای قوانین و استانداردهای معیار مصرف از اهداف مدیریت ساختمان و مسكن سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت كشور بشمار می‌رود. رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای آن كه كلیه موارد مرتبط با بهینه‌سازی مصرف سوخت در ساختمان را شامل می‌شود از ضروریات دستیابی به این مهم می‌باشد.

بهینه سازی انرژی چه اهمیتی دارد؟

محدودیت منابع انرژی و افزایش روز افزون مصرف آن از یکسو و مصرف بی‌رویه انرژی توسط جوامع مختلف از سوی دیگر، علاوه بر آلودگی محیط زیست و هدر دادن سرمایه‌های ملی، زندگی آینده انسان‌ها را با مخاطره مواجه ساخته است.
تجربه نشان می‌دهد که رشد اقتصادی و توسعه صنعتی کشورها بعنوان پیش شرط‌های اقتدار سیاسی، استقلال ملی و شکوفایی فرهنگی به عوامل مختلف از جمله انرژی و استفاده بهینه از منابع انرژی نیازمند است. اگرچه ایران از غنی‌ترین منابع انرژی برخوردار است اما استفاده نادرست از آن‌ها خسارت جبران ناپذیری را بر بودجه سالانه کشور تحمیل می‌کند. از این رو استفاده منطقی از منابع انرژی و برنامه ریزی در زمینه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از الویت ویژه‌ای برخوردار می باشد.

در بهینه کردن فضای ساختمان‌ها فضاهای ساختمان بررسی و فضاهای اضافی حذف میشوند. بهینه‌سازی کنترل‌ها نقش اساسی در تاسیسات مکانیکی دارند و با بهینه کردن کنترل‌های گرمایش و سرمایش ساختمان را فقط در مواقع لازم امکان‌پذیر میسازد. با کاهش میزان نفوذ هوا و انرژی حرارتی خورشیدی، بارهای حرارتی و برودتی کاهش می یابد.
با بهره گیری از عملیات کارآمد تاسیساتی میتوان به تناسب نوع ساختمان، اقلیم و ساکنان آن، کارآمدترین روش گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع را برگزید.

خرید پشم سنگ بهینه سازی

روش های بهینه سازی انرژی در ساختمان

راهکارهای زیادی برای بهینه‌ سازی مصرف انرژی در ساختمان وجود دارد که به شکل زیر می‌ باشند:

تنظیم اتوماسیون ساختمان ‌ها یا سیستم BAS برای بهینه‌ سازی مصرف انرژی در ساختمان

عایق‌ کاری در ساختمان

بهترین روش بهینه‌ سازی مصرف انرژی استفاده از عایق‌ های حرارتی در ساخت ساختمان  از جمله عایق پشم سنگ است که در زمستان باعث کاهش مصرف گاز و در تابستان باعث کاهش مصرف برق می‌ شود. این عایق ‌ها از ۵۰ سال پیش تاکنون در دسترس هستند.

نگهداری و سرویس‌ کاری منظم دستگاه‌ های گرمایشی و سرمایشی

استفاده از تجهیزات کنترلی هوشمند

استفاده از انرژی ‌های طبیعی مانند انرژی باد و انرژی خورشیدی

جلوگیری از مسدود شدن هوا

استفاده از تجهیزات تهویه مطبوع مناسب

تعویض منظم فیلترهای هوا

خاموش کردن وسایل الکتریکی خانه هنگام عدم استفاده

افزایش آگاهی نسبت به انرژی

مجموعه پشم سنگ خارون انواع عایق پشم سنگ را از طریق سایت و یا از طریق شماره تماس مجموعه عرضه میدارد.