تخلیه فاضلاب سرویس بهداشتی در اکثر موارد در لوله های آب و فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام و پشت بام صدای ناهنجار تولید می کند که پشم سنگ لوله ای می تواند مانع انتقال صدای فاضلاب سرویس بهداشتی شود.

از مزیت های پشم سنگ لوله ای: 1- پشم سنگ لوله ای به دلیل ساختار میکروسکوپی خود، به خوبی در برابر گرما و سرما عمل می‌کند. به عنوان یک عایق حرارتی، می‌تواند به طور مؤثری از انتقال حرارت جلوگیری کند و در نتیجه برای کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش در ساختمان‌ها و صنایع مختلف مفید است. 2- پشم سنگ لوله ای دارای ویژگی مقاومت در برابر رطوبت است.

3- این پشم سنگ دارای ساختاری میکروسکوپی است که باعث می‌شود به طور مؤثری از شکست یا ترک خوردن جلوگیری کند. 4- پشم سنگ لوله ای به خوبی می‌تواند صداهای ناخوشایند را کاهش میدهد. 5- پشم سنگ لوله ای، به دلیل ویژگی‌های مقاومت در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها، در محیط‌هایی که نیاز به حفظ سلامتی و بهداشت دارند.

فروشگاه اینترنتی پشم سنگ خارون عرضه کننده انواع پشم سنگ لوله ای و انواع دیگر پشم سنگ ها به شما مشتریان عزیز است. لطفاً جهت ثبت سفارش و مشاوره با شماره های درج شده در صفحه  تماس حاصل فرمایید.

پشم سنگ لوله‌ای چیست؟

پشم سنگ لوله ای (pipe slag wool) یک نوع عایق حرارتی است که برای عایق نمودن لوله‌ها و سیستم‌های لوله‌کشی استفاده می‌شود. این محصول شامل الیاف سیلیسیمی، با کیفیت بالا و مقاوم در برابر حرارت و آتش است. از پشم سنگ لوله‌ای برای عایق کردن لوله‌ها، داکت‌ها، عایق لوله‌های هدایت شده در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و همچنین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، لوله های فاضلاب استفاده می‌شود.

این عایق حرارتی پشم سنگ بسیار مقاوم در برابر حرارت، آتش، صدا و رطوبت بوده و طول عمر بالایی دارد. به دلیل خواص حرارتی، صوتی و ضد آتش، پشم سنگ لوله‌ای به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار در صنعت عایق‌کاری استفاده می‌شود.

انواع روکش پشم سنگ ایزوپایپ یا لوله ای به صورت فهرست شده در زیر بیان شده است: پشم سنگ رزین دار ایزوپایپ در روکش ورق آلومینیوم ساده، در روکش ورق آلومینیوم مسطح، در روکش کاغذ کراف و در روکش پرداخته پیش ساخت.

علت صدای لوله‌ی فاضلاب

در کل باید گفت که در هنگام حرکت یک مایع مانند آب از درون لوله اصطحکاکی به وجود می آید که این اصطحکاک باعث ایجاد صدای آب می شود. به صورت عادی صدای آب درون لوله ها اصلاً آزار دهنده نیست و به گوش نمی رسد ولی امکان دارد در برخی از ساختمان ها به دلیل شرایط آن ساختمان صدای آب درون لوله ها بیشتر از حد نرمال باشد و باعث ایجاد مزاحمت برای افراد شود.

در هر وضعیتی ممکن است صدای آب درون لوله متفاوت باشد و برای اینکه به علت این صدا ها پی ببرید اول باید آن ها را دسته بندی کنید. از انواع صدای لوله های آب می توان به لرزش لوله، تق تق کردن و ضربه های پی در پی اشاره کرد که درون لوله ها ایجاد می شوند و مخصوصاً هنگام استفاده از سرویس بهداشتی صدای جریان آب دائم و بم به گوش می رسد.

در چه شرایطی صدای آب ایجاد می شود

  • مواقعی که از آب گرم استفاده می شود.
  •  مواقعی که شیرآلات را باز و بسته می کنید.
  • در زمانی که آب سرد استفاده می کنید.
  • زمانی که هیچ شیر آبی را باز نکرده اید.

پشم سنگ

استفاده از پشم سنگ لوله‌ای برای فاضلاب دستشویی

عایق بندی حرارتی و صوتی لوله فاضلاب توسط پشم سنگ: یکی از بهترین انواع عایق صوتی لوله های فاضلاب که می توان مورد استفاده قرار داد، پشم سنگ است. این عایق  نمونه ای از بهترین عایق های صوتی و حرارتی است که در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. میزان کاهش صدا با استفاده از عایق صوتی پشم سنگ به ضخامت آن بستگی دارد. هرچه ضخامت محصول بیش تر باشد، میزان انتقال صدا کمتر خواهد بود. از جمله مزایای استفاده از این عایق این موارد است. عایق لوله ی پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی می باشد و برای عایق کاری حرارتی لوله های استفاده می شود، یک عایق صوتی نیز هست که از آن می توان در عایق کاری صوتی تمام لوله ها از جمله لوله های سرویس های بهداشتی، حمام و لوله های فاضلاب استفاده کرد.

در تمام ساختمان ها بخصوص ساختمان های بلند، یکی از منابع تولید صوت، سیستم های انتقال فاضلاب است، بنابراین عایق کاری صوتی این لوله ها از اهیمت ویژه ای برخوردار است. عایق صوتی پشم سنگ لوله ای از دو طریق باعث کاهش صدا می شود، با کاهش انتقال صدا و جذب صدا. عایق های صوتی پشم سنگ بازده بالایی در جذب و کاهش صدا دارد. مقدار کاهش انرژی صوتی در هنگام عبور از مواد به ضخامت آن ها بستگی دارد. در پشم سنگ با افزایش ضخامت، بخصوص در فرکانس های کم، مقدار کاهش انرژی صوتی افزایش می یابد.