یکی از ویژگی های بارز فروش عایق پشم سنگ تخته ای عایق صوتی بالای آن در کنار عایق حرارتی و ضدحریق بودن است که می تواند راهکار مناسبی برای رهایی از صدای تلویزیون، سر و صدای بچه، صدای پا، و غیره که باعث سلب آسایش است ، شود و به شما و همسایگان آرامش را بازگرداند.

عایق کاری صوتی و حرارتی با کمک پانل های پشم سنگ

پشم سنگ چیست ؟ یک عایق معدنی سازگار با محیط زیست است که برای آن مضراتی برای انسان گزارش نشده است و در انواع عایق پتویی ، لحافی ، لوله ای و تخته ای تولید و در صنایع مختلف کاربرد دارد.فروش عایق پشم سنگ تخته ای یکی از پرکاربردترین عایق ها در صنایع و عایق کاری ساختمان می باشد.
در فرآیند تولید عایق تخته ای پشم سنگ، الیاف تولید شده به وسیله پاشش رزین به یکدیگر متصل می شوند و در دستگاه مخصوص تحت فشار قرار می گیرند تا الیاف در هم فرو روند و ساختاری یکپارچه و تخت به وجود آید.ضخامت و دانسیته پشم سنگ تخته ای با استفاده از برنامه ای که به دستگاه داده شده، مشخص می گردد.پانل پشم سنگ برای عایق صوتی یا همان پشم سنگ تخته ای بصورت های تخته ای نیمه سخت و سخت تولید می شوند و برای عایق کاری سطوح صاف مانند دیوارها بکار می روند.این محصول با ضخامت ۵ تا ۱۰ سانتی متر و در دانسیته های ۸۰ تا ۱۶۰ در کارخانه های اصفهان و تهران از جمله عایق ایران،پارامیس، آسیا ، پوشینگر ، فراز عایق، عایق سپاهان و … تولید می گردد.خریدار پشم سنگ برای اطلاع از انواع محصولات ، ابعاد پشم سنگ و قیمت آن با اطلاعات تماس در صفحه تماس با ما سایت پشم سنگ با کارشناس فروش ارتباط برقرار نمایید.دراین مطلب قصد داریم سه ویژگی عایق صوتی ، عایق حرارتی و ضد حریق بودن پانل پشم سنگ را که برای عایق کاری صوتی و حرارتی دیوارهای ساختمان استفاده می شود بررسی نماییم.

کاربرد پشم سنگ تخته ای با ویژگی عایق صوتی در دیوارها

یکی از ویژگی های بارز پشم سنگ تخته ای عایق صوتی بالای آن در کنار عایق حرارتی و ضدحریق بودن است که می تواند راهکار مناسبی برای رهایی از صدای تلویزیون، سر و صدای بچه، صدای پا، و غیره که باعث سلب آسایش است ، شود و به شما و همسایگان آرامش را بازگرداند.صدا در اثر ارتعاشات و یا در اثر ضربات مکانیکی ایجاد و در محیط منتشر می گردد. هنگام عبور صدا از محیط های مادی مانند دیوارها، کف و سقف خانه انرژی آن کاهش می یابد. ماهیت مصالحی که در این محیط های مادی بکار می روند در میزان کاهش انرژی صوت تاثیر گذار است.جذب صدا توسط محیط عبارت است از کاهش انرژی صوت هنگام عبور از آن ها.ضریب جذب صدا عددی بین صفر تا یک می باشد، اگر سطح مورد بررسی هیچ صدایی را جذب نکند این ضریب برابر صفر میباشد و اگر تمام صدا توسط سطح جذب شود این ضریب برابر یک است.پشم سنگ تخته ای ضریب جذب صوت بسیار بالایی دارد به همین دلیل از آن در عایق کاری دیواره های فرودگاه ها، استودیوهای ضبط صدا، زیر ریل قطار، ایستگاه های مترو به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات استفاده می شود.میزان کاهش انرژی صدا هنگام عبور از مواد و در نتیجه میزان کاهش انتقال صدا به ضخامت آن ها بستگی دارد. هر چقدر ضخامت پشم سنگ تخته ای یا پانل دیواری پشم سنگ بیشتر باشد میزان کاهش انتقال صدا بیشتر می شود به خصوص در فرکانس های کم.وجود فاصله هوایی پشت عایق صوتی باعث می شود ضریب تضعیف صدا توسط آن بطور قابل محسوسی افزایش یابد.

ضد حریق بودن عایق پشم سنگ تخته ای

یکی از ویژگی های مهم برای فروش عایق پشم سنگ تخته ای ، مقاومت بسیار بالای آن در برابر حریق می باشد که باعث شده در دنیا از آن به عنوان عایقی ضد حریق نام برده شود.بعد از بکاربردن پشم سنگ هنگام آتش سوزی دود و یا گازهای سمی که جان انسان ها را به خطر بیندازد، منتشر نمی شود.الیاف پشم سنگ در برابر شعله مستقیم آتش تا حدود ۴ ساعت مقاوم هستند، نقطه ذوب آن ها بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد می باشد. به همین دلیل در بسیاری از کشورها، شرکت های بیمه تخفیف های مخصوصی به ساختمان هایی که با عایق پشم سنگ عایق کاری می شوند، می دهند.

عایق پشم سنگ علاوه بر ویژگی های آکوستیکی که دارد یک عایق حرارتی با راندمان بالا می باشد که نقش مهمی در صرفه جویی انرژی در ساختمان ها و صنایع دارد و باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

فروش عایق پشم سنگ تخته ای برای دیوارها

فروش عایق پشم سنگ تخته ای بعنوان یک عایق حرارتی و یک عایق صوتی و یک عایق ضد حریق پر مصرف است.پشم سنگ مقاومترین عایق حرارتی – صوتی در برابر آتش می باشد و در هنگام مواجعه با آتش از خود دود منتشر نمی کند. به دلیل این ویژگی که عایق پشم سنگ دارد از این عایق صوتی حرارتی در درب های ضد حریق نیز استفاده می شود.

فروش عایق پشم سنگ تخته ای در عایق کاری ساختمان باعث می شود که چهار مبحث زیر از قوانین ساختمان سازی رعایت شود:

-مبحث سوم: این مبحث در مورد حفاظت ساختمان در برابر حریق می باشد و در آن لزوم وجود مانع حریق، مانع دود و درب ضد حریق در ساختمان بیان شده است.
-مبحث چهاردهم: این مبحث در مورد تاسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع است. عایق های این تجهیزات باعث افزایش راندمان آن ها می شود.
-مبحث هجدهم: عایق کاری و تنظیم صدا.
-مبحث نوزدهم: در مورد صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.
عایق پشم سنگ تخته ای برای دیوارها به دو روش بدون سازه و با سازه در دیواره های ساختمان نصب می گردد.روش نصب پشم سنگ در حالت بدون سازه بدین صورت است که به وسیله ی خمیری مخصوص مستقیما به دیوار چسبانده می شود. مزیت این روش سهولت و سرعت بالا در نصب، قابلیت رنگ کردن و فضای مناسب برای عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی می باشد.دیوارهای داخلی به صورت سازه های جداکنند محیط داخلی اجرا می شوند. این دیوارها دارای سازه های فولادی می باشند که عایق تخته ای بر روی آن ها پیچ می شود. فضاهای خالی دیوارها با استفاده از عایق پشم سنگ پوشانده می شوند و این دسترسی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را نیز فراهم می کند.