پشم سنگ پتویی توری دار، برای جذب ارتعاشات قوی و عایق کاری اتاق های با دمای بالا کاربرد دارد. ایزوبلانکت، برای عایق کاری دیگهای بخار، کشتی ها، نیروگاه ها و سایر کاربردهای صنعتی توصیه می شود. همچنین در مقاصد تجاری و مسکونی برای کنترل مواد حرارتی و صوتی استفاده می شود.

در واقع پشم سنگ پتویی توری دار: برای کاربردهای با دمای بالا تا 650 درجه سانتیگراد. مواد فیبری با روکش فویل. مواد غیر قابل احتراق، مورد استفاده در برنامه های حفاظت از آتش غیر فعال و نصب آسان با پین جوش استفاده میشود.

برای هر کاربرد در دمای بالا تا 650 درجه سانتیگراد، مناسب ترین محصول پشم سنگ پتویی است. این عایق بر پایه الیاف معدنی در چگالی های متعدد موجود است. اما مهمترین ویژگی آن عدم احتراق و دمای عملیاتی و ذوب بالای آن است. این باعث می شود از آن برای محافظت در برابر آتش غیرفعال مانند نفوذ به دیوار نیز استفاده شود.

پشم سنگ پتوئی دارای خواص خوب مقاومت در برابر آتش، ضد آفات، مقاومت در برابر خوردگی، خواص شیمیایی پایدار و آزبست آزاد و ایمن برای بدن انسان است.

کاربرد پشم سنگ پتویی توری دار چیست؟

پشم سنگ پتویی توری دار در بازار به نام ایزو بلانکت نیز معرفی شده است با استاندارد ASTM C592 در حال تولید است. عایق پتویی با انجام عملیات دوخت و به روکش‌های توری سیمی، پارچه نسوز، فویل آلومینیوم و کاغذ آلومینیومی مجهز شده است. دارای تحمل حرارت بسیار بالا است.

برخی از کاربرد های پشم سنگ توری دار :

دیوارها و سقف‌ها: پشم سنگ توری دار به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی مطلوب، در ساختمان‌ها به‌طور گسترده بکار می‌رود. در دیوارها، برای جلوگیری از انتقال حرارت و صدا، و در سقف‌ها برای جلوگیری از هزینه گرمایش و سرمایش و همچنین جذب صدا استفاده می‌شود.

درب و پنجره: پشم سنگ توری دار به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی در درب‌ها و پنجره‌ها بکار می‌رود. این ماده می‌تواند انتقال حرارت و صدا را کاهش داده و در برخی موارد مانع از ورود باد و گرد و خاک به داخل فضا شود.

فروش پشم سنگ ایزوبلانکت |پتویی توری دار

کف: پشم سنگ پتویی در کف ساختمان به‌عنوان یک عایق حرارتی و صوتی و رطوبتی بکار می‌رود.

در مبلمان و صندلی‌ها: پشم سنگ پتویی در صنایع مبلمان به‌عنوان عایق صوتی و همچنین برای افزایش راحتی و کیفیت نشستن بکار می‌رود.

در سیستم‌های تهویه: پشم سنگ پتویی در سیستم‌های تهویه هوا برای کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش و همچنین کاهش سطح نویز استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند به عنوان یک فیلتر صوتی در سیستم‌های تهویه هوا نیز به‌کار برده شود تا صدای ناشی از سیستم کاهش یابد و بدین ترتیب برای کارکنان و ساکنان فضاهای داخلی راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تر باشد. همچنین، به دلیل مقاومت بالای پشم سنگ توری دار در برابر رطوبت، در سیستم‌های تهویه هوا، برای کاهش خطر ایجاد پوستری و آلودگی هوا بکار می‌رود.

پشم سنگ پتویی

انواع پشم سنگ و کاربردهای آن

پشم سنگ یک عایق صوتی-حرارتی با الیاف معدنی میباشد. ماده اولیه ی عایق پشم سنگ، بازالت است که از گروه سنگ های آذرین می باشد و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است.

انواع پشم سنگ شامل:

پشم سنگ فله ای: این نوع عایق صوتی حرارتی بصورت پشم سنگ خام حلاجی شده تولید و به مصرف می رسد و از آن برای پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم استفاده می شود.

پشم سنگ لحافی: این نوع عایق پشم سنگ بصورت رولی به بازار ارائه می شود و بسیار انعطاف پذیر می باشد. پشم سنگ لحافی در انواع مختلف بدون روکش و با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت تولید می شود و برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارها، سقف های کاذب، کانال های تهویه هوا و سطوح با انحنای کم استفاده می شود.

پشم سنگ پتویی: عایق پتویی پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی حیاتی برای صنایع به حساب می آید و عموماً جهت عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر بالا استفاده می شود. در این نوع عایق پشم سنگ از هیچ نوع عامل پیوندی استفاده نشده است.

– پشم سنگ تخته ای: این نوع عایق پشم سنگ یکی از پرکاربردترین محصولات پشم سنگ می باشد، زمینه های کاربردی بسیاری دارد و تقریباً در تمام صنایع از آن استفاده می شود. در صنعت ساختمان سازی در عایق کاری صوتی و حرارتی دیوار، کف و سقف کاربرد فراوانی دارد و صنایع کوره سازی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها از مصرف کننده گان عمده این محصول هستند. این محصول در دانسیته و ضخامت های مختلف تولید می شود.

– پشم سنگ لوله ای: همانطور که از نام آن پیداست، عایق لوله ای پشم سنگ برای عایق کاری لوله ها در تاسیسات ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد. پشم سنگ لوله ای در قطر استاندارد لوله های موجود در بازار و در ضخامت های مختلف تولید می شود.

پشم سنگ توری دار به دلیل مقاومت آن در برابر رطوبت و حرارت، به‌عنوان یک عایق در صنایع بسته‌بندی بکار می‌رود. این ماده می‌تواند برای جلوگیری از تغییر دما و رطوبت در داخل بسته و حفظ کیفیت محصولات به‌کار رود.