امروزه برای عایق کاری بسیاری از فضاها و نیز کاهش مصرف انرژی از پشم سنگ استفاده می‌کنند. یکی از انواع پرکاربرد پشم سنگ، پشم سنگ پتویی یا توری دار است. شما تنها با مبلغ کمی قادر خواهید بود محیط اطراف خود را ایزوله کنید و در امر مصرف انرژی بهینه سازی لازم را انجام دهید.

عایق پشم سنگ پتویی ویژگی‌ها و مزایای زیادی دارد از جمله می توان به جلوگیری از ورود صدای محیط بیرونی به داخل فضا اشاره کرد. پشم سنگ پتویی در اصل از الیاف معدنی و کاملا طبیعی درست شده است.

پشم سنگ خارون انواع پشم سنگ پتوئی را به تمام نقاط کشور ارسال میکند. لطفاً جهت سفارش این محصول و دیگر محصولات از طریق سایت اقدام نمائید و یا از طریق شماره های درج شده در صفحه با مشاوران فروش ما در تماس باشید.

پشم سنگ چیست

پشم سنگ به عنوان مؤثرترین، پرکاربردترین و مقرون به صرفه‌ترین عایق صوتی و حرارتی در بازار امروز شناخته می‌شود. پشم سنگ با تحمل حرارتی بین منفی30 تا مثبت 750 درجه سانتیگراد و جذب صوتی حداقل 50 تا 250 دسی بل (بسته به ضخامت و دانسیته محصول)، بهترین انتخاب چه به عنوان عایق صوتی و چه عایق حرارتی است.

عایق  پشم سنگ از ذوب سنگ‌های آتش فشانی بازالت تولید می‌شود و از سال 1380 مصرف آن در بازار ایران روند رو به رشد شدیدی را به خود دیده است. این عایق در انواع و ضخامت‌ها و دانسیته‌های مختلفی تولید می‌شود که به شرح زیر است:

پشم سنگ تخته‌ای (فنوپنل) ، پشم سنگ لوله‌ای (ایزوپایپ): این نوع پشم سنگ به صورت پیش ساخته بوده و در سایزهای 1/2 اینچ تا 16 اینچ و ضخامت‌های 25 میلیمتر تا 100 میلیمتر تولید می‌شود. پشم سنگ پتویی (ایزوبلانکت):  پشم سنگ پتویی دارای توری مرغی گالوانیزه در یک طرف بوده و به صورت سفارشی می‌توان در همان طرف فویل آلومینیوم نیز نصب کرد. پشم سنگ لحافی (فنوفلت): این نوع پشم سنگ دارای یک طرف فویل آلومینیوم 60 میکرون بوده و کاربرد اصلی آن به عنوان عایق حرارتی در زیر سقف سوله‌ها و شیروانی‌ها است. پشم سنگ فله، حلاجی شده و کنار لوله‌ای

مزایای پشم سنگ پتویی

پشم سنگ پتویی در تابستان از گرمازدگی کم می کند و از پراکندگی گرما در زمستان جلوگیری می کند، بنابراین یک درجه حرارت ثابت و راحت در فضای نشیمن یا محل کار حفظ می کند. به لطف ساختار فیبری بی اثر، ماده ای است که باعث دفع آب می شود (خاصیتی که به آن اجازه می دهد خواص خود را بدون تغییر در طول زمان حفظ کند)، تنفس، غیرقابل نفوذ از حشرات، جوندگان و مصون از ریشه زایی و تکثیر میکروارگانیسم های مضر است. عمر مفید پشم سنگ بسیار طولانی است، زیرا با گذشت زمان تخریب نمی شود. می توان آن را با عمر مفید یک ساختمان، حدود 50 سال مقایسه کرد.

در واقع پشم سنگ پتوئی خواص عایق حرارتی و صوتی بسیار خوب و مزایای بسیار زیادی دارد از جمله:
* مقاوم در مقابل ارتعاشات شدید
* ایمن در مقابل آتش سوزی
* پایداری بسیار خوب و عدم تغییر و یا افت خواص فیزیکی و شیمیایی در دراز مدت
* بدون آزبست، کلراید، CFC و HCFC و سایر موادی شیمیایی خطرناک
* از لحاظ شیمیایی خنثی محسوب می شود
* حمل و نقل و نگهداری آسان
* نصب و برش آسان و سریع
* مناسب برای عایق کاری سطوح فولادهای آستینی و خورنده
* هزینه مناسب

پشم سنگ پتویی

کاربردهای پشم سنگ پتویی

عمده کاربرد عایقپش سنگ پتویی در جدار کوره ها ، دیواره های مخازن و دیگهای بخار ، تانکرهای حمل قیر ، لوله های اگزوز و لوله های با سایز بالای 8 اینچ و در کل مکانهایی که سطح صافی ندارند و مدور هستند بکار می رود.
برای مثال در مورد تانکرهای حمل قیر عایق پتویی با دانسیته 140 کیلوگرم برمتر مکعب و ضخامت 6 سانتیمتر بکارمی رود و از سرد شدن قیر جلوگیری می کند.

عایق پشم سنگ پتویی در دماهای بالای 300 درجه سانتیگراد که حرارت به صورت مستقیم و متناوب است عایق مناسبتری نسبت به عایق تخته ای (فنوپانل ) می باشد زیرا رزین در آن بکار نرفته است و قدرت انعطاف پذیری بالایی دارد و عایق مناسبتری نسبت به عایق لحافی (فنوفلت) می باشد. زیرا عایق لحافی چگالی کمتری دارد و قدرت تحمل چنین دمایی را ندارد.

به بیانی جامع تر کاربری عایق های پتویی:
* عایق کاری سقف سوله ها و کارگاه های صنعتی
* عایق کاری مخازن بزرگ دایروی و کروی
* عایق کاری اگزوز, دودکش, خطوط مکش و دفع جریان های داغ
* عایق کاری لوله های عظیم انتقال و فرآیند
* عایق کاری دیگ, کوره, فر, اجاق و سایر کاربری های دما بالا
* عایق کاری سطوح مرتعش و سطوحی که تحت ارتعاش و نیروهای نوسانی هستند
* ایده آل برای عایق کاری سطوح منحنی بزرگ با دمای فرآیندی زیاد

برای تهیه انواع پشم سنگ به سایت پشم سنگ خارون مراجعه نمایید و یا برای کسب اطلاعات و گرفتن مشاوره بیشتر از طریق شماره درج شده در صفحه با متخصصان مجموعه ما در ارتباط باشید.