امروزه برای عایق کاری بسیاری از فضاها و نیز کاهش مصرف انرژی از پشم سنگ استفاده می‌کنند. یکی از انواع پرکاربرد پشم سنگ، پشم سنگ پتویی یا توری دار است.

پشم سنگ توری دار را بلانکت نیز می نامند که بیشتر برای عایق کاری های لوله های قطور و مخازن بزرگ با حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. پشم سنگ توری دار یکی از محصولات پر کاربرد در انواع پشم سنگ است که با دیگر انواع پشم سنگ متفاوت است و با انواع سیم های گالوانیزه و سیم استیل تولید می شود. این محصول دارای انعطاف کاری زیاد است به طوری که کاملاً شکل پذیر و دارای مقاومت فیزیکی زیادی می باشد و هچنین دارای عمر طولانی نسبت به سایر محصولات پشم سنگ است. در بعضی از مواقع برای بالا بردن مقامت فیزیکی این محصول هر دو طرف با توری مش دوخته می شود.

پشم سنگ توری دار در عایق کاری های بزرگ و کوچک و در انواع عایق کاری های صوتی و در زمستان جهت یخ زدن مواد مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق با انواع میخ های فلزی و پلاستیکی که گل میخ نام دارد نصب می شود.

مجموعه پشم سنگ خارون، انواع پشم سنگ پتوئی از جمله پشم سنگ توری دار را بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه خدمت مشتریان عرضه میدارد.

مشخصات پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار بسیار نرم و شکل پذیر و حالت پذیر عایقی ضد ضربه می باشد که مانند پشم سنگ تخته ای یا پانلی ایستایی ندارد و برای نصب آن از میخهای مخصوص که گل میخ نام دارد استفاده می شود.

پشم سنگ توری دار با توری مرغی و یا توری مش که از مفتول و یا سیم های نازک به هم بافته شده است تولید می شود به طوری که پشم سنگ خام که به ضخامت و تراکم کافی رسید. توری مرغی را با سیم آهنی که گالوانیزه هم می باشد توری را به پشم سنگ می دوزند و این کار با ماشین آلات مخصوص انجام می شود. توری مرغی از بهم ریختگی الیاف پشم سنگ جلوگیری می کند و باعث محکم شده و نگه داشتن الیاف می شود.

انواع پشم سنگ توری دار

  • پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار یک محصول ساده با یکرف توری شش ضلعی است با مفتول گالوانیزه به الیاف های پشم سنگ دوخته شده است و دارای قدرت فیزکی بالا و کششی بالا می باشد و در انواع مختلف از 2.5 سانت تا 10 سانت تولید می شود. کاربرد این عایق در دود کش ها و عایقکاری لوله های بزرگ و قطور می باشد.

  • پشم سنگ توری دار با فویل آلومینیوم

پشم سنگ توری دار با فویل آلومینیوم که دارای یک طرف توری  شش ضلعی است و فویل نیز بین مش و الیاف قرار می گیرد و با دستگاه های مخصوص به مفتول دوخته می شود که فویل آلومینیوم باعث جلوگیری از رسیدن رطوبت به عایق می شود و نیز مانع از جابجایی هوا در بین الیاف می شود و گرما رابه خوبی حفظ می کند و از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می کند.

  • پشم سنگ دو طرف توری دار

پشم سنگ دوطرف توری دار از قدرت کشش بالای برخوردار است و در حرارت های زیاد تا 1000 درجه سانتیگراد گرما را تحمل می کند که برای مخازن های بزرگ و تانگرهای سوخت استفاده می شود.

پشم سنگ پتویی

مزایا و کاربردهای پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و صنایع نفت و گاز، فولاد، برای عایقکاری مخازنهای بزرگ و عایقکاری لوله ها و تاسیسات بیشترین کاربرد را دارند. پشم سنگ توری دار به خاطر اشکل پذیری خوب کاملاً به دور لوله و مخازن می چرخد و کاملاً عایق می کند و علاوه بر عایقکاری از ضربه های احتمالی، صدا و محافظت از سرما و گرما و یخ زدگی جلوگیری می کند. ایزو بلانکت برای عایق کردن دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، سقف‌ها، لوله‌ها و تاسیسات صنعتی استفاده می‌شود.

برخی از مزایای پشم سنگ پتویی عبارتند از:

عایق حرارتی: پشم سنگ باعث کاهش میزان گرمای محیطی می‌شود و حرارت را به‌ درستی درون محیط نگه‌داشته و در محیط سرد برای حفظ گرما کمک می‌کند.

عایق صوتی: پشم سنگ قابلیت جذب صدا و کاهش سطح صدای پخش شده در داخل فضا را دارد.

مقاومت در برابر آتش: پشم سنگ در مقابل حرارت بسیار مقاوم است و می‌تواند در برابر آتش و حریق مقاومت نشان دهد.

 مقاومت در برابر پوسیدگی: پشم سنگ مانند دیگر عایق‌های طبیعی بسیار مقاوم در برابر پوسیدگی و خرابی است.

سبک و قابل انعطاف: پشم سنگ به دلیل ساختار سبک و قابل انعطاف خود، به‌راحتی در هر شکل و سایزی تولید و استفاده می‌شود.

دوست‌دار محیط زیست: پشم سنگ از مواد بازیافتی و بی ضرر به محیط زیست تولید می‌شود و در برخی از موارد بازیافت آن نیز امکان‌پذیر است.

لطفاً جهت تهیه انواع پشم سنگ از طریق سایت پشم سنگ خارون و یا شماره تماس مجموعه اقدام نمائید.