ولیدکنندگان پشم سنگ پتویی در تهران به صورت رقابت سالم اقدام به تولید انواع عایق حرارتی و صوتی نمونده اند. مهم ترین اهداف این شرکت ها کاهش قیمت پشم سنگ، بالا بردن کیفیت مواد اولیه و عرضه انواع عایق تخته ای، ایزوترم، لوله ای و فنوفلت است. آیا می دانید پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ چیست

از فعالیت آتش فشان ها سنگ هایی به نام آذرین به وجود می آید.این سنگ ها در انواع مختلف به نام سنگ بازالت و سنگ دولومیت نام گذاری شده اند.سنگ بازالت را در دستگاه کوره با دمای ۱۷۵۰ درجه سانتی گراد ذوب شده.و سپس در دستگاه الیاف ساز به فیبر های معدنی بسیار ریز تبدیل می شود.به این فیبر ها که به شکل رشته های نازک به قطر ۹ میکرون هستند پشم سنگ گفته می شود.

انواع عایق پشم سنگ

تولید کنندگان عایق های صوتی و حرارتی رشته های معدنی که از سنگ بازالت به وجود می آیند را در انواع اشکال و قالب های مختلف تولید می کنند.

انواع عایق پشم سنگ شامل می شود به:

پشم سنگ ایزوترم فله ای.
پشم سنگ ایزوبلانکت پتویی.
پشم سنگ پانلی تخته ای.
پشم سنگ فنوفلت لحافی.
پشم سنگ ایزوپایپ لوله ای.
نحوه تولید تمام عایق عای به یک صورت مشابه برنامه ریزی می شود.تفاوت آن در وزن مخصوص پشم ها و نوع برش و مواد های اضافه شده به الیاف است.

نحوه تولید پشم سنگ پتویی

در این مقاله به نحوه تولید پشم سنگ پتویی که یکی از پر استفاده ترین عایق در ساختمان سازی، صنایع و کوره ها می باشد.در پاراگراف بالا به نحوه تولید پشم سنگ اشاره شده است، رشته های الیاف ها برای تولید عایق ایزوبلانکت را در ابتدا وزن گیری می کنند.مقدار وزن که به آن دانسیته پشم گفته می شود براساس سفارش مصرف کننده متفاوت است.برای نمونه برای تولید پشم سنگ پتویی در دانسیته ۱۶۰ باید الیاف ها ۵ کیلو بیشتر از مقدار دانسیته در قالب ریخته شود.زیرا بعد از قالب گیری الیاف ها در کوره جهت پخته شدن هدایت می کنند تا آب رشته ها گرفته شود به همین منظور وزن الیاف ها کاهش می یابد.پس از آن برای منظم کردن و فرم دهی روکش های متناسب با سلیقه مشتری بر روی الیاف ها کشیده می شود.در مرحله آخر کارگران ماهر با استفاده از اره های مخصوص شروع به برش زدن و بسته بندی کردن عایق پتویی می کنند.

تولید کنندگان پشم سنگ پتویی

در سطح ایران انواع شرکت به عنوان تولید کنندگان پشم سنگ پتویی، تخته ای و لحافی به صورت گسترده با یک دیگر رقابت می کنند.یکی از تولید کنندگان پشم سنگ پتویی شرکت پشم سنگ خارون می باشد.این شرکت محصولات خود را در برترین کیفیت در الیاف ها و روکش ها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.از این جهت شهر هایی مانند: تهران، اصفهان، کرج، شیراز، یزد، همدان، اهواز، کرمانشاه، مشهد به صورت عمده سفارشات خود را به این شرکت تقاضا می دهند.

در زیر لیست تولید کنندگان پشم سنگ ذکر شده است:
شرکات پشم سنگ خارون.
شرکت پشم سنگ پارامیس.
شرکت پشم سنگ سپاهان.
شرکت پشم سنگ ویلا.
شرکت پشم سنگ عایق ایران.
شرکت پشم سنگ اصفهان.
شرکت پشم سنگ آسیا.
شرکت پشم سنگ آریا.
شرکت پشم سنگ فراز عایق رزین.
تولید کنندگان پشم سنگ پتویی

قیمت پشم سنگ پتویی

قیمت پشم سنگ پتویی مطابق با وزن مخصوص پشم سنگ و مقدار ضخامت و نوع روکش محاسبه می شود.وزن مخصوص عایق ایزوبلانکت از ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰ الی ۵۰۰ کیلو گرم بر متر مکعب و در ضخامت های ۳۰، ۵۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیمتر تولید می شود.هر چه دانسیته و ضخامت بالای ۱۲۰ و ۱۰ سانتی سفارش شود قیمت بالایی در مقایسه با دانسیته زیر ۱۰۰ و ضخامت ۳ سانتی را به خود اختصاص داده است.برای استعلام قیمت انواع پشم سنگ پتویی با شرکت پشم سنگ خارون به صورت تماس با ما ارتباط برقرار کنید.