عایق پشم سنگ از مخلوط سنگ و سرباره تشکیل می‌شود که به همین دلیل به آن عایق پشم سرباره نیز می‌گویند. سنگ یا سرباره در کوره حرارت داده می‌شود تا کامل ذوب شود. سپس در فرآیندی شبیه به تولید پشمک، سنگ یا سرباره ذوب شده آن قدر می‌چرخند تا خنک شده و به شکل الیاف باریک و دراز درآیند و در نهایت الیاف تولیدشده به شکل متراکم روی هم قرار بگیرند.

عایق پشم سنگ تخته ای ( فنوپانل ) یکی از انواع مختلف شکل های پشم سنگ می باشد. این نوع پشم سنگ به صرفه و مناسب برای عایق بندی در برابر گرما و جلوگیری از اتلاف انرژی است که سبک وزن نیز هستند.

پشم سنگ تخته ای یا پانلی داخل کارخانه برش میخورد و به همین دلیل کثیف کاری زیادی ندارد.

پشم سنگ تخته ای چیست؟

پشم سنگ تخته ای از نوعی الیاف تشکیل شده است که از سنگی به اسم بازالت تهیه می شود این نوع پشم سنگ با اضافه کردن مقداری رزین و حرارت دادن و ذوب کردن و فشرده کردن آب موجود بین آنها خارج شده و به صفحات عایقی تبدیل میشود که در صنعت ساختمانی اهمیت زیادی دارد.

از عایق تخته ای میتوان در: صنعت ساختمانی، صنعت گاز، صنعت نفت، صنعت پتروشیمی، کشتی سازی و ساخت شناور، فرودگاه قطار بین شهری و داخل شهری ( مترو )، ساندویچ پانل، ورزشگاه، سالن های کنفرانس، سالن های ورزشی، مساجد، هتل ها استفاده کرد.

مزیتهای پشم سنگ تخته ای یا فنوپانل عبارت است از:

  •  عایق حرارتی بسیار عالی
  • عایق صوتی بالا
  • آتش گیر نبودن
  • پوسیده نخواهد شد.
  • فاسد نخواهد شد.
  • دمای بالا را تحمل می کند.
  • حمل و نقل آن بسیار راحت است.
  • نصب آسان و سریعی دارد.
  • هزینه کمی دارد و از این رو مقرون به صرفه است.
  • طول عمر بالایی دارد.
  • با محیط زیست سازگار است.
  • هیچ گونه گاز سمی از خود نشر نمی دهد.
  • باعث کاهش اتلاف انرژی می شود.

مشخصات فنی و قیمت پشم سنگ تخته ای

انواع پشم سنگ تخته ای با دانسیته های مختلف: پشم سنگ تخته ای با دانسیته 60. پشم سنگ تخته ای با دانسیته 80. پشم سنگ تخته ای با دانسیته 100.پشم سنگ تخته ای با دانسیته 120 هستند.

عایق تخته ای پشم سنگ در سه مدل تولید میشود :1- عایق ساده 2- عایق با روکش کاغذ کرافت 3- عایق با روکش آلومینیم مسلح.

ابعاد استاندارد تولیدی این محصول 120×60 سانتی متری می باشد و در ضخامت های متفاوت با چگالی های مختلف تولید می شود که حداقل ضخامت این محصول 25 میلیمتر و حداکثر آن 100 میلیمتر است.

قیمت پشم سنگ تخته ای بستگی به دانسیته و نوع محصول و  …  دارد که پشم سنگ خارون آنرا از طریق سایت عرضه می نماید.

فروش عمده پشم سنگ تخته ای ( فنوپانل )

پشم سنگ در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد به طوری که استفاده از آن برای مشتریان راحت بوده و کمترین میزان دورریز را داشته باشد.

برای استعلام قیمت پشم سنگ در بازار و سفارش به صورت مستقیم می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان پشم سنگ خارون در اسرع وقت نسبت به پیگیری سفارش شما اقدام خواهند کرد.

از جمله انواع عایق حرارتی پشم سنگ می توان به عایق پشم سنگ تخته ای ( در کوره سازی، پالایشگاه و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد) اشاره کرد. عایق پشم سنگ با دانسیته ها و مشخصات فنی مخصوص به خود تولید می شوند و بهترین کارایی را پس از اجرا به مصرف کننده ارائه می دهند. پشم سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق از خود نشان داده و در صورت آتش سوزی سازه های بتنی و یا فلزی چنانچه مقاطع ساختمانی مقاومت خود را از دست بدهند، وجود این محصول در سازه ها می تواند از آن ها در برابر آتش محافظت نماید. از دیگر مزایای استفاده از عایق پشم سنگ می توان به عدم تکثیر میکروب و قارچ در بافت آن اشاره نمود که یکی از ویژگی های مطرح این عایق در میان سایر محصولات به شمار می رود. به دلیل مزایای ذکر شده پشم سنگ را می توان مفیدترین و سالم ترین عایق موجود در بازار به شمار آورد.

با این حال لازم است در هنگام کار با عایق پشم سنگ احتیاط نموده و از دستکش، ماسک، عینک و لباس ایمنی برای جلوگیری از ورود ذرات به چشم و دستگاه تنفسی خود استفاده نمایید.

پشم سنگ خارون یکی از نمایندگان فروش پشم سنگ در کشور است که انواع پشم سنگ را به صورت عمده نیز عرضه مینماید. شما می توانید به راحتی از طریق سایت این مجموعه و یا شماره های درج شده در سایت خرید نمایید.